دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1402 - 10:00
یک گام دیگر تا تکرار نبرد پادشاه و جادوگر؛

یزدانی زودتر به راند ششم مبارزه با تیلور می‌رسد

یزدانی زودتر به راند ششم مبارزه با تیلور می‌رسد
اگر حسن یزدانی چهار یا پنج خرداد در جام تختی رقبای داخلی‌اش را شکست دهد و دیوید تیلور بیستم خرداد در فاینال ایکس از سد آرِن باروکس بگذرد، راند ششم مبارزه پادشاه و جادوگر بار دیگر در بلگراد برگزار می‌شود.
کد خبر : 846128

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن یزدانی که در مسابقات جهانی بلگراد صاحب نشان نقره جهان شد از جام تختی کشتی آزاد که روز‌های ۴ و ۵ خرداد در ارومیه برگزار می‌شود، وارد چرخه سال ۲۰۲۳ خواهد شد. او در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها، ملی‌پوش شدن خود را قطعی خواهد کرد.

از آن سو نیز دیوید تیلور که به واسطه کسب مدال در مسابقات بلگراد، از حضور در مسابقات اوپن معاف بود، روز ۲۰ خرداد ماه با آرن باروکس نفر اول مسابقات اوپن کشتی خواهد گرفت و در صورت برد این حریف، بار دیگر به عضویت تیم ملی آمریکا درخواهد آمد.

توماس گیلمان در ۵۷ کیلو، یانی دیاکو میهالیس در ۶۵ کیلو، زین رتفورد در ۷۰ کیلو، کایل دِیک در ۷۴ کیلو، جردن باروز در ۷۹ کیلو، دیوید تیلور در ۸۶ کیلو، جی‌دن کاکس در ۹۲ کیلو و کایل اسنایدر در ۹۷ کیلوگرم کشتی‌گیرانی بودند که از شرکت در مسابقات اوپن معاف بوده و مستقیما در فاینال ایکس کشتی می‌گیرند که البته کاکس به خاطر تغییر وزن، کار خود را از مسابقات اوپن استارت زد؛ بنابراین راند ششم مبارزه هیجا‌ن‌انگیز دو کشتی‌گیر ایرانی- آمریکایی که اتحادیه جهانی به آن‌ها لقب پادشاه -جادوگر را داده است، بعد از قطعی شدن عضویت آن‌ها در دو تیم ملی ایران و آمریکا، در مسابقات جهانی بلگراد اتفاق خواهد افتاد. این درحالی است که از پنج مصاف قبلی سهم تیلور چهار برد بوده و یزدانی فقط یک پیروزی به دست آورده و امیدوار است که بتواند انتقام شکستی که سال گذشته در صربستان پذیرفت را بار دیگر در بلگراد بگیرد.

یزدانی زودتر به راند ششم مبارزه با تیلور می‌رسد

اولین مصاف حسن یزدانی و دیوید تیلور در جام‌جهانی کرمانشاه بود که تیلور این کشتی را برد. دومین مبارزه آن‌ها در مرحله مقدماتی مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست اتفاق افتاد که این بار هم تیلور برنده مبارزه شد تا یزدانی به مدال برنز جهان بسنده کند.

بعد از آن یزدانی و تیلور در فینال المپیک ۲۰۲۰ توکیو با هم کشتی گرفتند که یزدانی با وجود برتری تا ۲۰ ثانیه پایانی، درنهایت تن به شکست داد و در سومین نبرد هم مغلوب حریف آمریکایی شد.

آن‌ها دو ماه بعد از المپیک، در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو برای چهارمین بار به رقابت با هم پرداختند که این بار یزدانی طلسم را شکست و در یک کشتی حساب شده، اولین شکست را به تیلور تحمیل کرد تا بار دیگر قهرمان جهان شود.

پنجمین مبارزه آن‌ها در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد اتفاق افتاد، جایی که به نظر می‌رسید یزدانی بتواند فاصله خود را با تیلور از نظر نتیجه این کشتی مهم، کم کند، اما او باز هم مغلوب تیلور شد و حالا ششمین راند دوئل دو کشتی‌گیر سرشناس جهان، در صورتی که آن‌ها در جام تختی و فاینال ایکس از سد رقبای خود عبور کنند، در بلگراد اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته