دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1402 - 09:14
امروز شنبه؛

«جده» میزبان مذاکرات طرفین درگیری در سودان است

«جده» میزبان مذاکرات طرفین درگیری در سودان است
شهر جده عربستان درحالی خود را برای میزبانی از طرفین درگیری در سودان آماده می‌کند که ناآرامی در این کشور آفریقایی به رغم آتش بس موقت ادامه دارد.
کد خبر : 845577

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از بی بی سی، بعد از برقراری چندین دور آتش بس شکننده، عربستان سعودی قرار است امروز شنبه میزبان دیدار رو در روی طرفین درگیری در سودان باشد.

در همین رابطه، واشنگتن-ریاض در بیانیه‌ای مشترک، از آغاز گفتگو‌های مقدماتی نمایندگان ارتش سودان و شبه نظامیان موسوم به «نیرو‌های پشتیبانی سریع» که به میزبانی «جده» برگزار می‌شود، استقبال کردند.

در بخشی از بیانیه مشترک عربستان سعودی و آمریکا، بر هماهنگی حمایت‌های بین المللی برای گسترش روند مذاکرات در سودان تاکید شده است.

همچنین، روز گذشته، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «فیصل بن فرحان» همتای سعودی، گفتگویی تلفنی داشتند که طی آن، بر اهمیت توقف تنش‌ها میان طرفین درگیری در سودان تاکید شد.

با این حال، خبر‌ها حاکی از آن است که طی روز جمعه، تنش در سودان به رغم آتش بس موقت و آماده شدن طرفین برای آغاز گفتگوها، همچنان ادامه داشته است.

ارتش سودان می‌گوید که هدف از این گفتگوها، پرداختن به مسائل بشردوستانه است، اما طرف مقابل هیچ گونه اظهارنظر رسمی در این باره ارائه نداده است.

درگیری‌های خونین در سودان از شنبه ۲۶ فروردین آغاز شد که در نتیجه آن دست کم ۴۵۰ هزار غیرنظامی آواره شده اند. تعداد کودکانی که طی ناآرامی‌ها در سودان جان خود را از دست داده اند، ۱۹۰ نفر برآورد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته