دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1402 - 10:56
با میزبانی احتمالی عربستان؛

سازمان ملل: طرفین درگیری در سودان با مذاکره موافقت کردند

سازمان ملل: طرفین درگیری در سودان با مذاکره موافقت کردند
نماینده سازمان ملل در سودان از توافق طرفین درگیری در این کشور برای انتخاب نمایندگانی خبر داد که با وساطت احتمالی عربستان، روند مذاکره برای پایان خشونت‌ها را کلید خواهند زد.
کد خبر : 844867

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، «ولکر پرتس» نماینده سازمان ملل متحد در سودان، می‌گوید که طرفین درگیری در این کشور شامل ارتش و شبه نظامیان موسوم به «نیرو‌های پشتیبانی سریع»، موافقت کرده اند که نمایندگان خود را برای مذاکره به یک کشور میانجی که به احتمال زیاد عربستان سعودی است، اعزام کنند.

این توافق در حالی حاصل شده است که به رغم تمدید آتش بس ۷۲ ساعته برای یک بازه زمانی سه روزه، درگیری‌ها در خارطوم- پایتخت سودان- ادامه دارد.

به گفته پرتس، اگر طرفین پای میز مذاکره بنشینند، اولویت آن‌ها روی حصول آتش بسی باثبات و قابل اعتماد خواهد بود. با این حال وی منکر چالش‌های موجود بر سر راه مذاکره نشد.

گروه‌های بشردوستانه به دنبال ازسرگیری امدادرسانی به کشوری هستند که حتی پیش از آغاز درگیری‌های اخیر نیز، یک سوم از جمعیت ۴۶ میلیون نفری آن متکی به کمک‌های بین المللی بودند. آژانس غذای سازمان ملل هم قرار است پس از وقفه‌ای که به دنبال کشته شدن سه تن از کارکنانش پیش آمد، فعالیت خود در سودان را از سربگیرد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) آغاز شد و به گفته وزارت بهداشت این کشور، تاکنون دست‌کم ۵۲۸ نفر کشته و چهار هزار و ۶۰۰ نفر زخمی شده اند حال آنکه تلفات واقعی احتمالا بیش از این ارقام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته