دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1402 - 10:00
به ۴ دلیل تیم مورایس قهرمان می‌شود

چرخابی: استقلال و پرسپولیس تشنه پیروزی بر هم هستند/ سرنوشت قهرمانی دست سپاهان است

چرخابی: استقلال و پرسپولیس تشنه پیروزی بر هم هستند  سرنوشت قهرمانی دست سپاهان است
مربی سابق تیم فوتبال سپاهان گفت: نمی‌توان با قاطعیت گفت که حتماً دربی برنده دارد شاید بازی مساوی شد، چون فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.
کد خبر : 842760

حسین چرخابی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد تقابل تیم‌های استقلال و پرسپولیس در شرایطی که سپاهان با ملوان بازی می‌کند، اظهار داشت: هر زمانی که این دو تیم پایتخت با هم بازی دارند باید چند تا مسئله را کنار بگذاریم و به جدول نگاه نکنیم اگرچه این بار هر دو تیم تشنه پیروزی بر هم هستند. این بار خبری از تساوی صفر بر صفر نیست مگر اینکه دو تیم نخواهند قهرمان لیگ برتر شوند. حالت بعد اینکه دو تیم نیاز مبرم به پیروزی دارند و می‌خواهند در کورس قهرمانی، رقیب سنتی را جا بگذارند و با سپاهان برای قهرمانی رقابت کنند. در چنین شرایطی هیچ کدام از دو تیم مراعات یکدیگر را نمی‌کنند و هر چه در چنته دارند می‌گذارند تا برنده شوند. حالت سوم هم ممکن است دو تیم سراسر هجومی بازی کنند و بازی پر برخوردی داشته باشند که نتیجه آن هدر رفتن موقعیت‌ها باشد یا اینکه گل‌های زیادی به هم بزنند، ولی در نهایت به تساوی برسند که در این شرایط هم سپاهان منتفع می‌شود.

**زیبایی‌های فوتبال به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است

وی در خصوص اینکه هر دو تیم سرخابی برای برنده شدن بازی می‌کنند و مساوی دردی را از این دو تیم درمان نمی‌کند، گفت: نمی‌توان با قاطعیت گفت که حتماً دربی برنده دارد. شاید بازی مساوی شد، چون فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. ثانیه‌ها را نمی‌شود در فوتبال پیش‌بینی کرد و عین زندگی است. روی کاغذ یا در صحبت می‌توانیم بگوییم اگر این دو تیم مساوی کنند به نفع سپاهان است اگر ملوان بازنده دیدار با سپاهان باشد. اگر در همان نیمه اول و به خصوص دقایق ابتدایی یکی از بازیکنان اخراج شود و تیمی ۱۰ نفره شود عملاً سرنوشت بازی عوض می‌شود. ممکن است یک تیم در جریان مسابقه برتر باشد و فرصت‌های بسیار خوبی را داشته باشد، اما استفاده نکند در مقابل تیمی که از یکی دو موقعیت خود بهره برده، برنده شود. زیبایی‌های فوتبال به غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. نقشه‌های سرمربیان دو تیم در نتیجه دربی خیلی اهمیت دارد و از طرفی خلاقیت بازیکنان که حرکت‌های غیرمنتظره‌ای دارند که حریف منتظرش نیست. ضمن اینکه اگر بازی گل داشته باشد، مدیریت تیمی که گل اول را زده در نتیجه تأثیر مستقیم دارد.

**فعلاً سپاهان صدرنشین است

مربی سابق تیم سپاهان با اشاره به اینکه به ۴ دلیل ممکن است تیمش قهرمان لیگ برتر شود، تصریح کرد: اول اینکه دو حریف اصلی سپاهان برای قهرمانی بازی رودررو دارند. هر کدام برنده شود، یکی از رقبا ۳ امتیاز از دست می‌دهد و، چون ۳ بازی باقی می‌ماند تقریباً از دور خارج می‌شود، اگر بازی مساوی شود که دو امتیاز از دست می‌دهند، آن وقت اگر سپاهان، ملوان را ببرد موقعیت بهتری خواهد داشت. دوم اینکه فعلاً سپاهان صدرنشین است و در بازی‌های رودررو هم برابر استقلال و پرسپولیس برنده شده است که در تعیین قهرمان این فصل امتیاز مهمی برای سپاهان است و اگر امتیاز‌ها در پایان فصل برابر شود قهرمان سپاهان است. سوم اینکه استقلال که هم امتیاز سپاهان است باید با پرسپولیس، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور بازی کند در حالی که تیم ما با ملوان، نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان بازی دارد. چهارم اینکه سرنوشت قهرمانی دست سپاهان است و با توجه به مواردی که اشاره شد ۶۰ درصد بخت قهرمانی دارد، استقلال ۲۵ درصد و پرسپولیس ۱۵ درصد شانس قهرمانی دارند.

**حریفان سپاهان از پیش بازنده نیستند

چرخابی خاطرنشان کرد: تمامی احتمالات از قهرمانی سپاهان می‌گوید، ولی نمی‌شود به همین راحتی برآورد کرد. ملوان، نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان در کلام به سپاهان می‌بازند، اما در جریان مسابقات اتفاقات دیگری می‌افتد. چون همه این حریفان از پیش بازنده نیستند. شاید ملوان و پیکان در خطر سقوط نباشند، اما نفت و مس که خیلی به امتیاز نیاز دارند تا سقوط نکنند. تیم‌هایی که در خطر سقوط نیستند هم برای آنکه رتبه بهتری داشته باشند بازی می‌کنند. هیچ بازی آسانی وجود ندارد. نمی‌شود در فوتبال گفت یک بازی آسان داریم، هر بازی شرایط خود را دارد و اتفاقا تیم‌های پایین جدول که برای بقا می‌جنگند، همیشه انگیزه بیشتری دارند. بار‌ها پیش آمده برخلاف انتظار نتایجی پیش می‌آید که سرنوشت و مسیر قهرمانی تغییر می‌کند، ولی آنچه مسلم است قهرمانی یکی از سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس خواهند بود. بازی‌های هفته بیست و هفتم که تمام شود راحت‌تر می‌شود درباره مدعیان قهرمانی نظر داد، چون تکلیف بازی‌های مهمی مشخص شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته