دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1402 - 12:09
رئیس دانشگاه آزاد خراسان شمالی تأکید کرد؛

لزوم توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان در دوره تحصیل

لزوم توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان در دوره تحصیل
غلامرضا کاظمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت خوبی که دارد به منظور مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال دانشجویان در دوره تحصیل اقدام کرده است.
کد خبر : 841374

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بجنورد، غلامرضا کاظمی در دیدار با نمایند مردم بجنورد در مجلس با تأکید بر مهارت‌آموزی دانشجویان در دوره تحصیل اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت خوبی که در زمینه رشته کشاورزی دارد برای مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال دانشجویان در دوره تحصیل اقداماتی مانند تخصیص زمین کشاورزی به دانشجویان برای پرورش گل محمدی و کشت جو و چغندرقند انجام داده تا بتواند شعار هر دانشجو یک مهارت را عملیاتی کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد جزء دانشگاه‌های برتر استان بوده باید ببینیم در گذشته این دانشگاه چه بوده؛ اکنون در چه سطحی قرار دارد و قرار است در آینده چه پیشرفت‌هایی داشته باشد. این واحد دانشگاهی دارای زیربنایی حدود ۶۰ هزار مترمربع بوده که دارای امکانات آموزشی، پژوهشی، کارگاهی و آزمایشگاهی مجهزی است و می‌تواند خدمات آموزشی ارزند‌ه‌ای را به دانشجویان ارائه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی مساعدت مسئولان استانی را برای راه‌اندازی رشته پزشکی خواستار شد و ادامه داد: با توجه به اینکه رشته پزشکی جزء رشته‌های مورد نیاز این استان بوده از مسئولان استانی تقاضا داریم تا به یاری بشتابند و با توجه هزینه‌های بسیار زیاد راه‌اندازی این رشته و خرید تجهیزات و امکانات لازم خیرین سلامت را همسو سازند تا بتوانیم برای این استان قدم‌های مثبتی برداریم.

لزوم توجه به مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان در دوره تحصیل

**باید در همه زمینه‌ها از توان مدیریتی مدیران زبده بهره برد

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در همه زمینه‌ها باید از توان مدیریتی مدیران زبده و با تجربه استان به نحو شایسته بهره برد که قطعاً اگر چنین مدیرانی در رأس کار نبودند ممکن بود بعضی از دانشگاه‌های استان به مرحله تعطیلی می‌رسیدند.

محمد وحیدی تأکید کرد: باید زمینه توسعه و گسترش رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز استان فراهم شود و اگر به این امر مهم توجه نشود دانشجو بعد از تحصیل در مقطع مشخصی ممکن است برای ادامه تحصیل به سایر استان‌ها رفته و همین اقدام سبب می‌شود تا فرد از دایره دانشجویی استان خارج شده و چه بسا بعد از اتمام تحصیل در استانی دیگر شرایط کاری و شغلی برای آنان ایجاد و دیگر بازگشتی به استان خود نداشته باشند.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی برای دانشجویان در دوره تحصیل بسیار ارزشمند است؛ زیرا با کسب تجربیات مفید در دوره تحصیل می‌توانند راحتتر وارد بازار کار شوند و از توانمندی‌های خود بهره ببرند.

به گزارش آنا؛ در ادامه جلسه رؤسای واحد‌های دانشگاهی شیروان، اسفراین و مرکز جاجرم و معاونان حوزه‌های مختلف واحد بجنورد به ارائه گزارش عملکردی واحد‌ها و حوزه‌های خود پرداختند و چالش‌ها و موانع موجود را برای حل مسائل بازگو کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته