دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1402 - 11:01
با برداشت محصولات گلخانه‌ای در نجف‌آباد؛

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان سما به بار نشست

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان سما به بار نشست
تلاش و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان سمای نجف‌آباد با برداشت محصولات گلخانه‌ای به بار نشست.
کد خبر : 856384

عباس مهدیه مدیر دبستان ابتدایی دوره دوم پسرانه سمای نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برداشت محصول از گلخانه آموزشی سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد خبر داد و اظهار کرد: برداشت فلفل دلمه‌ای رنگی از این حاصل تلاش و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان سمایی این واحد است.

وی افزود: درراستای سیاست‌های آموزشی سازمان سما مبنی بر مهارت‌آموزی در سما با شعار هر دانش‌آموز سمایی یک مهارت و با توجه به سرفصل‌های ارائه شده توسط سازمان سما متناسب با امکانات و شرایط دبستان در سال ۱۳۹۵ یک باب گلخانه آموزشی به مساحت ۴۰۰ مترمربع دردبستان پسرانه سما دوره دوم با هدف آموزش و آشنایی دانش‌آموزان درزمینه کاشت و نگهداری گل و گیاه و انواع صیفی‌جات احداث شد.

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان سما به بار نشست

مدیر دبستان ابتدایی دوره دوم پسرانه واحد نجف‌آباد اضافه کرد: پس از دو سال وقفه آموزش حضوری به دلیل اپیدمی کرونا، مجدداً در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اقدام به بازسازی این گلخانه کرده و بخشی از هزینه‌های راه‌اندازی توسط تعدادی از اولیا در قالب کمک‌های مردمی تأمین شد.

مهدیه بیان کرد: اکنون قسمتی از فضای گلخانه به آموزش دانش‌آموزان اختصاص یافته که آنان با کمک مربیان خود آموزش‌هایی از قبیل کاشت و نگهداری انواع گل و گیاهان زینتی، کاشت به‌صورت قلمه‌زنی و کاشت بذر برخی گل‌ها و نگهداری گل‌های آپارتمانی دریافت و با مراحل کاشت و برداشت انواع صیفی‌جات در طول فصل آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از این فضا نیز با نگاه اقتصادی آموزش محور برای تأمین سایر هزینه‌ها به‌ویژه هزینه‌های نگهداری، اقدام به کاشت نهال فلفل دلمه‌ای در گلخانه کرده که پیش‌بینی می‌شود مجموعاً در برداشت‌های آتی بیش از دو تن فلفل دلمه‌ای رنگی از این گلخانه برداشت شود.

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان سما به بار نشست

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته