دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1401 - 11:13
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

حتی دشمنان نظام همانند شعار‌های انقلاب اسلامی عمل می‌کنند

حتی دشمنان نظام همانند شعار‌های انقلاب اسلامی عمل می‌کنند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: با وجود تمام مشکلات فعلی در جامعه، اما انقلاب اسلامی تاثیر خود را بر جهان گذاشته است و حتی دشمنان هم شعار‌های انقلابی سر می‌دهند.  
کد خبر : 832953

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در آئین تقدیر از برگزیدگان چهارمین  جشنواره ملی کتاب سال انقلاب اسلامی که هم اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، گفت: انقلاب اسلامی ایران به اذعان متفکران غربی انقلاب کبیر شناخته می شود و مسیر تاریخی جدید را باز می کنند و انقلاب اسلامی ایران چنین نقشی داشته است. 

وی افزود: انبوه بدخواهی ها، عناد و کینه توزی از اولین روزهای شکل گیری انقلاب اسلامی در کشور صورت گرفت و مانع از این شد که این نور الله که‌در ایران شکل گرفت در کشورهای جهان نور خود را پخش کنند البته به تعبیر حضرت امام انقلاب اسلامی تاثیر خود را گذاشته است.‌

کلانتری تصریح کرد: اهمیت پرداختن به موضوع انقلاب اسلامی و نپرداختن به اهمیت انقلاب اسلامی آثار و خسرانی برای جامعه ایران و جامعه جهانی به بار خواهد آورد. 

وی با بیان اينکه علوم انسانی تاثیر دقیقی را در علوم دقیقه و علوم طبیعی می گذارد، تاکید کرد: اگر مفهوم سازی ها برآمده از واقعیت هستند و به نوعی واقعیت را بازنگری می کنند در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی صورت بندی های مفهوم سازی مشخص هستند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: اگر نتوانیم انقلاب اسلامی را در آکادمی های خودمان صورت بندی مفهومی کنیم 
انقلاب اسلامی مصادره می شود. هنوز نتوانستیم نظریاتی را صورت بندی کنیم که بتوانند در مقیاس بزرگتر یعنی تعاملات علمی وارد شوند و بخشی از علت ناتمامی پروژه انقلاب اسلامی این بود که نتوانستیم صورت بندی مفهوم کنیم و صورت بندی در آموزش عالی می تواند به شدت کمک کننده باشد. 

کلانتری تاکید کرد: انقلاب اسلامی همانند انقلاب کبیر فضای خود را برجسته کرده و بسیار بر ادراک و تحلیل های ما تاثیر گذاشته و در فضای انقلاب تنفس می کنیم و با وجود تمام معضلات کشور انقلاب و ارزش های انقلاب کماکان تکثیر می شود و حتی مخالفان نظام هم همچنان شعارهای انقلاب را همانند عدالت تکرار می کنند و رفتارشان مطابق ارزش های انقلاب اسلامی است. 

وی گفت: قبل از انقلاب نظام رفتاری دیگری حاکم بود و بعد از انقلاب به علت رسوخ ناشی از ارزش های انقلاب اسلامی مسیر دیگری رقم خورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته