دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1401 - 10:09
خسروپناه:

تشکیل گروه‌های کشوری علوم انسانی و هنر یک الگوی شبکه‌ای اساتید است

تشکیل گروه‌های کشوری علوم انسانی و هنر یک الگوی شبکه‌ای اساتید است
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تشکیل گروه‌های کشوری علوم انسانی و هنر یک الگوی شبکه‌ای اساتید است.
کد خبر : 825031

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نشست هم‌اندیشی معاونت علوم انسانی و هنر با روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های کشوری با اشاره به ارتباط نزدیک معاونت با مسئولین و مدیران دانشکده‌ها از طریق سفر‌های استانی و جلسات مجازی، اظهار کرد: این ارتباط سبب شد تا سال گذشته ۷ هزار استاد دانشگاه آزاد اسلامی از واحد‌های مختلف کشور در همایش حکمت و علوم انسانی حضور داشته باشند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به استقبال خوبی از همایش حکمت، علوم انسانی و حکمرانی شد، ان شاءالله سال آینده این همایش را برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: باید از این ظرفیت و پتانسیل اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به نحو شایسته و مطلوبی در راستای حل مسائل کشور استفاده کرد. اساتید تا کنون در تدریس و آموزش نقش داشتند، اما معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال مشارکت اساتید در تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های کلان است.

خسروپناه گفت: ساختار معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند تعالی علوم انسانی شکل گرفته، سند تعالی علوم انسانی دارای سه رکن «روزآمدی»، «بومی سازی» و «حکمی سازی» است.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اینکه در رکن روزآمدی، سرفصل ها را به روز کردیم، اضافه کرد: در بومی سازی، نظریه های علوم انسانی را با نیازهای جامعه تطبیق دادیم و در رکن حکمی سازی، دوره های توانمندسازی و معرفت افزایی برگزار کردیم.

وی افزود: شکل گیری هیأت های اندیشه ورز در استان های دانشگاه آزاد اسلامی مهم است، در برخی از این استانها این هیأت ها بسیار موفق عمل کردند.

وی گفت: تشکیل گروه‌های کشوری علوم انسانی و هنر یک الگوی شبکه‌ای اساتید است که آن‌ها را از خدمات‌دهی صرف خارج کرده و اساتید را صاحب نقش سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته