دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 ارديبهشت 1395 - 09:09

دولت موظف شد مشوق‌های لازم سرمایه‌گذاری را در مناطق غیر برخوردار ایجاد کند

بهارستان نشینان در ادامه رسیدگی به مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه‌ای کشور، ماده الحاقی 8 این لایحه را در جلسه علنی امروز مجلس مصوب کردند.
کد خبر : 81725

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا طبق ماده الحاقی 8 این لایحه؛ به‌منظور تسهیل و تشویق سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی کشور، اقدامات زیر توسط دولت انجام می‌شود:


1- شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور می‌باشد به‌عنوان مناطق غیر برخوردار از اشتغال تعریف می‌شوند. این مناطق با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب هیأت وزیران در سال اول و نیز ششم هر دهه تعیین می‌شود.


2- دولت موظف است مشوق‌های لازم جهت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و ایجاد کارورزی بیکاران در این مناطق را به‌عمل آورده و اعتبارات مورد نیاز آن را در لوایح بودجه سالیانه منظور نماید.


3- معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیر برخوردار از اشتغال را به میزان معافیت‌های منظورشده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی اعمال نماید. توسعه واحد و نیز تولید کالای جدید در این واحدها به میزان سهم خود مشمول این حکم می‌باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته