دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1401 - 07:46
مروری بر ۳۹ سال تلاش علمی در بزرگ‌ترین دانشگاه شرق تهران

میزبانی از ۲۷ شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور در چهلمین بهار علمی

میزبانی از ۲۷ شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور در چهلمین بهار علمی
سی و نهمین سال راه‌اندازی بزرگ‌ترین دانشگاه شرق استان تهران در حالی به طلوع چهلمین بهار علمی خود می‌رسد که در مرکز رشد واحدهای فناور خود میزبان ۲۷ شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور است.
کد خبر : 812346

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، فعالیت رسمی خود را ۱۴ آبان ۱۳۶۲ با پذیرش ۶۱ دانشجو در مقطع کاردانی کشاورزی آغاز کرد.

بزرگ‌ترین دانشگاه شرق استان تهران اکنون سی و نهمین سالگرد راه‌اندازی خود را پشت سر می‌گذارد و در حالی چهلمین بهار علمی خود را جشن می‌گیرد که پس از پیمودن راه‌های پرفراز و نشیب معرفت اندوزی و علم‌آموزی با تکیه بر پشتیبانی اندیشمندان فرزانه و فرهیخته شهر رودهن با ۸ دانشکده مصوب، ۲۷۶ عضو هیئت علمی تمام وقت، ۲۵۰ کارمند، ۱۰۴۰۰۰ متر مربع سرانه فضای آموزشی، ۶۷ کارگاه و آزمایشگاه تخصصی، ۲۰ هکتار مزرعه آموزشی، چند سالن مطالعه و کتابخانه مرکزی و ۲ سالن آمفی تئاتر و ۳ بلوک خوابگاهی برای برادران و خواهران با ظرفیت بیش از ۷۰۰ نفر، سرافراز و پیشتاز بر فراز قلل رفیع عزت ایستاده و هزاران جوان جویای علم و دانش از سراسر کشور با حضور در این دانشگاه از خرمن علم بهره جسته‌اند.

مروری بر ۳۹ سال تلاش علمی در بزرگ‌ترین دانشگاه شرق استان تهران

به دلیل وجود واحد دانشگاهی رودهن، روند مهاجرت به شهر رودهن باعث افزایش جمعیت، تغییرات اقتصادی – اجتماعی و نیز رونق ساخت و ساز شده است و این روند همچنان سیر صعودی را طی می‌کند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اکنون با بیش از ۹۰ هزار فارغ‌التحصیل و ۷۵۰۰ دانشجوی در حال تحصیل، پس از پشت سر گذاشتن گام نخست خود (توسعه کمی) در طی مسیر و برداشتن گام دوم و تحول بنیادین در راستای حوزه فناوری و کارآفرینی و توسعه کیفی است.

واحد دانشگاهی رودهن سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز رشد واحد‌های فناور شد و دی همان سال با جذب ۱۴ هسته و واحد فناور فعالیت خود را برای تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی آنها به منظور ورود به بازار عرضه و تقاضا با جدیت آغاز کرد و اکنون با ۲۷ شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور و کسب موفقیت‌های چشمگیر در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در لیست مراکز رشد فعال و مطرح واحد‌های دانشگاهی کشور قرار گرفته است و در همین راستا چند قرارداد پژوهشی و تفاهم‌نامه با سازمان‌ها، ادارات، ارگان‌ها در سال ۱۴۰۱به امضا رسیده است.

مروری بر ۳۹ سال تلاش علمی در بزرگ‌ترین دانشگاه شرق استان تهران

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در زمینه آموزش‌های عمومی و مهارتی هم با مجموعه مدارس و آموزشکده فنی سما در آموزش و پرورش نقشی فعال و سازنده ایفا کرده و در زمینه آموزش عالی در علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنرمعماری از کاردانی تا دکتری تخصصی به تربیت نیرو‌های متخصص در راستای پاسخگویی به نیاز‌های جامعه گام‌های مؤثری برداشته است.

دانشگاه رودهن در راستای توسعه و تحکیم ارتباطات علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ایران با دیگر کشور‌ها به عنوان یکی از مراکز مهم آموزش عالی بین‌الملل کشور مطرح است و با کسب مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اکنون ۱۳۰ دانشجوی خارجی در این واحد دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز در حوزه توسعه دانش‌بنیان و بهبود نظام سلامت منطقه فعالیت دارد. اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان از ارزشمندترین سرمایه‌های این دانشگاه محسوب می‌شوند که منابع خلاق و پایان‌ناپذیر هستند و با تکیه بر مشارکت آنها، اهداف و برنامه‌های دانشگاه تعیین و عملیاتی می‌شود.

مروری بر ۳۹ سال تلاش علمی در بزرگ‌ترین دانشگاه شرق استان تهران

واحد دانشگاهی رودهن از نظر فرهنگی با تلاش حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی با برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و بصیرت افزایی، فعالیت‌هایی مانند برگزاری ازدواج دانشجویی، اردو‌های زیارتی، سیاحتی و راهیان نور، دعوت از شخصیت‌های علمی – مذهبی برجسته جهان اسلام برای سخنرانی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و تشکیل کمیته تعامل دانشگاه با خانواده، طرح اساتید جهاد فرهنگی و مشاوره تربیتی، راه‌اندازی نشریات وکانون‌های دانشجویی و اجرای ده‌ها طرح مختلف فرهنگی در طول چهاردهه فعالیت، موجب اغنای اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان شده است.

مروری بر ۳۹ سال تلاش علمی در بزرگ‌ترین دانشگاه شرق استان تهران

گزارش: حشمت بابایی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته