دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1402 - 15:49
پژوهشگر حوزه سیاسی:

روحیه مقاومت به برکت انقلاب اسلامی در ملت فلسطین احیا شد

روحیه مقاومت به برکت انقلاب اسلامی در ملت فلسطین احیا شد
ابوذر یاسری گفت: روحیه جدیدی در ملت فلسطین به برکت انقلاب اسلامی و مردم احیا شده و آن، روحیه اسلام‌گرایی و مقاومت در برابر ظالمان است.
کد خبر : 875983

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوذر یاسری عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر حوزه سیاسی در نشست کرسی آزاداندیشی که با موضوع «تحلیل شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد، اظهار کرد: اکنون روحیه جدیدی در ملت فلسطین به برکت انقلاب اسلامی و مردم احیا شده و آن، روحیه اسلام‌گرایی و مقاومت در برابر ظالمان است. این روحیه چنان تأثیر گذاشته که وحشت بسیار عجیبی میان اسرائیلی‌ها، هم‌پیمانان و یاران آنان ایجاد کرده و موجب شد که دست به این کشتار‌ها بزنند.

وی افزود: در عصر کنونی دولت‌ها بر اساس منافع ملی خود عمل می‌کنند به‌طوری‌که کشور ایالت متحده آمریکا در سالیان اخیر بیش از ۷ تریلیون دلار برای حضور در منطقه خاورمیانه هزینه کرده است. از دید سیاست‌مداران این هزینه‌ها باید بشود تا آمریکا هویت خود را به‌عنوان ابرقدرت در دنیا حفظ کند؛ اما ایران از دیرباز دارای فرهنگ، تمدن و هویت ملی بوده است.

پژوهشگر حوزه سیاسی تأکید کرد: باید با هر کسی بر اساس مفروضات او عمل کنیم و احیاناً اگر کسانی هستند که مسلمان نیستند؛ اما به گذشته این مرزوبوم دلبستگی دارند باید به‌صورت منطقی با وی بحث کنیم. منافع کشور به مرز‌های جغرافیایی محدود نمی‌شود و به لحاظ امنیتی باید دشمنان را در داخل خاک خود دفع کنیم.

یاسری با نقل‌قول حدیثی از حضرت امام علی(ع) که توصیه کرده یار مظلومان و دشمن ظالمان باشید، عنوان کرد: امروز ظالمی بالاتر از اسرائیل و آمریکا و مظلومی بالاتر از ملت فلسطین نداریم. در هیچ کجای جهان بیمارستان را بمباران نمی‌کنند و در هیچ منطقی زخمی‌ها را به خاک و خون نمی‌کشند  این جنایات فقط از رژیم صهیونیستی برمی‌آید. کسانی که شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دهند طرفدار تحریم اقتصادی ایران از سوی دنیا هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته