دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1401 - 15:10
طباطبایی:

امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان تسریع شود

امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان تسریع شود
رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی تسریع در انجام امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان را از واحد‌های دانشگاهی خواستار شد.
کد خبر : 810487

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، معصومه طباطبایی در هشتاد و چهارمین نشست شورای تخصصی اداری دانشگاه آزاد استان یزد، تسریع در انجام امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان را در واحد‌های دانشگاهی خواستار شد و از افزایش واگذاری تصمیم‌گیری‌ها به مراکز استان خبر داد و اظهار کرد: پیگیری برخی امور به دلیل استانی بودن در تسهیل گری مسائل و مشکلات دانشگاه تأثیرگذار است.

وی افزود: شرایط سخت سال‌های اخیر ازجمله وجود کرونا و مجازی شدن تحصیل دانشجویان باعث کاهش جمعیت دانشجویی شد؛ اما استان یزد ازجمله دانشگاه‌های آزاد موفق در کشور بوده که با تلاش و کوشش رئیس دانشگاه، کارکنان، اعضای هیئت علمی و جابجایی رشته‌های تحصیلی و ارائه راهکار‌های موفق با افزایش دانشجو روبرو بوده است.

رئیس مرکز سنجش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت‌نام دانشجویان خارجی را در دانشگاه آزاد یکی از راه‌های افزایش آمار دانشجویان دانست و گفت: امسال در زمینه جذب فراگیر مقطع ارشد با جذب دانشجو روبرو بودیم.

طباطبایی، حرکت دانشگاه آزاد اسلامی برای درآمد‌های غیرشهریه‌ای را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: اکنون ۷۵ درصد بودجه دانشگاه وابسته به شهریه است که امیدواریم با توسعه طرح‌های اقتصادی این درصد کاهش یابد.

وی یکی از راهکار‌های پذیرش دانشجو را انجام امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانست و تأکید کرد: مسئولان دانشگاه برای اتمام امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان برنامه‌ریزی کنند؛ زیرا تأخیر در اتمام امور فارغ‌التحصیلی در کاهش جذب دانشجو تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته