دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آبان 1401 - 14:19
صادقیان در گفت‌وگو با آنا:

بیش از ۴ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد یزد ثبت نام کردند/ رشد ۳۲ درصدی جذب

بیش از ۴ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد یزد ثبت نام کردند  رشد ۳۲ درصدی جذب
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: بیش از ۴ هزار دانشجوی جدید در این دانشگاه ثبت نام کردند.
کد خبر : 811196

ابوالفضل صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در یزد از رشد ۳۲ درصدی جذب دانشجو دردانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد خبر داد و با اعلام افزایش جذب دانشجو در این دانشگاه اظهار کرد: جلب اعتماد مردم، توجه به مسئله پوشش، عفاف، حجاب و حفظ شأن دانشجو از اصلی‌ترین دلایل این افزایش است.

وی بیان کرد: تغییر رویکرد‌های دانشگاه آزاد یزد به سمت دانشگاه کارآفرین در کنار علم آموزی، رغبت خانواده‌ها را برای حضور فرزندانشان در این مجموعه فرهنگی و آموزشی چندبرابر کرده است.

عضو هیئت علمی و معاون دانشگاه آزاد یزد افزود: این دانشگاه با دارابودن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی در مقایسه با سایر مراکز و مؤسسات آموزش عالی استان یزد بی‌رقیب است.

صادقیان با اشاره به جذب بی‌سابقه دانشجو برای سال جدید تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: مهر امسال تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ دانشجوی جدید در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری تخصصی و حرفه‌ای براساس سوابق تحصیلی و با آزمون در این دانشگاه انتخاب واحد داشته‌اند که این تعداد در مقایسه با مهر سال گذشته رشد ۳۲ درصدی داشته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بارزترین فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در راستای افزایش جذب دانشجو در ترم جاری را اینگونه تشریح کرد: تشکیل کمیته تخصصی جذب دانشجو با حضور استادان و کارکنان مجرب، توزیع بیش از ۵ هزار تراکت در آزمون‌های مختلف سراسری ۱۴۰۰، ساخت تیزر‌های تبلیغاتی با موضوع معرفی دانشگاه و رشته‌های جدید در فضا‌های مجازی و از طریق صدا و سیمای مرکز استان، ارسال پیام انبوه استانی به جامعه هدف، تماس تلفنی و پاسخگویی شبانه روزی همکاران، از طریق شماره تلفن‌های اعلام شده برای راهنمایی داوطلبان بخشی از اقدامات انجام شده این دانشگاه برای معرفی ظرفیت‌ها و رشته‌های مختلف تحصیلی در راستای جذب دانشجو بوده است.

وی با قدردانی از همکارانی که در جذب دانشجو فعالیت داشته‌ان،د اضافه کرد: دعوت به پذیرش دانشجویان قبولی ۱۴۰۰ و  دعوت به بازگشت به تحصیل دانشجویان قبولی در سال‌های گذشته این واحد دانشگاهی، ایجاد مرکز مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته رایگان در دانشگاه، هدایت تحصیلی و ثبت‌نام علاقه‌مندان به تحصیل از مهمترین و شاخص‌ترین فعالیت‌های این دانشگاه برای جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید بوده است.

صادقیان بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اکنون با درجه جامع، دارای۱۶۹ رشته گرایش تحصیلی در مقاطع مختلف است که از این تعداد، ۷۵رشته گرایش در مقاطع دکتری تخصصی و حرفه‌ای و کارشناسی ارشد و ۱۱۶رشته گرایش در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته