مهمترین نکات برای انتخاب چراغ فروشگاهتان
به گزارش خبرگزاری آنا، نورپردازی فروشگاهها و مکانهای تجاری همواره موضوع مهمی در امر فروش و جذب مشتری قلمداد میشده. نور خوب یکی از عوامل ایجاد حس خوب در مشتری و بهبود تجربه حضور مشتری در فروشگاه شما میباشد. صنعت روشنایی گام به گام در جهت زیبایی و انتقال یک حس خوب به مشتری در فروشگاه پیش رفته و اکنون آمارها نشان میدهد چراغ فروشگاهی با کیفیت میتواند آنقدر در خلق اتمسفر جذاب در فضا تاثیرگذار باشد که میزان فروش شما را چند برابر کند.
اما نور در فروشگاه چه نقشی ایفا میکند؟
سه وظیفهی اصلی بر عهده نور نورپردازی در فروشگاه است.
- اولین مورد که طبعا بدیهیترین مورد است، ایجاد یک نور خوب و روشنایی با کیفیت و سراسری برای دیده شدن هر چه بهتر کالاها و دکور فروشگاه است.
- وظیفه دوم نور در فروشگاه جلب توجه به سمت محصولات و برجسته کردن آنهاست. نور فروشگاهی شما باید به گونهای به کار گرفته شود که همه نگاهها را به محصول شما جلب کند.
- سومین نقش نور در فروشگاه دکوراتیور بودن و کمک به سایر اجزای طراحی داخلی برای زیباسازی هرچه بیشتر فروشگاه و برجسته کردن آن در چشم مشتری و رهگذران است.
اما یک چراغ فروشگاهی باید چه ویژگیهایی داشته باشد تا این وظایف را به خوبی انجام دهد؟
- مصرف بهینه داشته باشد و در عین حال از بازده نوری خوبی برخوردار باشد.
- شاخص نمود رنگ بالا داشته باشد تا رنگ اجسام و کالاها زیر نور چراغ در واقعی ترین حالت ممکن باشند.
- نور قوی و روشنایی با کیفیتی داشته باشد تا به صورت بهینه عمل کند و نیاز به استفاده از چراغهای متعدد نباشد.
- ضمانت و گارانتی معتبر داشته باشد تا نگرانیای از بابت هزینههای تعمیرات و نگهدار نداشته باشید.
اهمیت ویترین و چند نکته برای نورپردازی فروشگاه
هر چقدر نورپردازی فضای داخلی فروشگاه و محصولات اهمیت دارد، نورپردازی ویترین هم به دلیل نقش آن در جذب رهگذران به همان میزان مهم است.
به طور کلی نورپردازی ویترین باید به گونهای باشد که اولا باعث جذب مشتریان بیشتر از طریق جلب توجه شود، دوما سبب شود مشتریان بیشتر در فروشگاه شما وقت بگذرانند و سوما به صرفه باشد و هزینه چندانی روی دست صاحب فروشگاه نگذارد.
در ادامه با هم چند نکتهمهم در بحث نورپردازی ویترین و فروشگاه را با هم بررسی میکنیم.
- با استفاده از نورپردازی تأکیدی، کالاهای مهم و مطرحتان را برجسته کنید
نورپردازیتان را به گونهای طراحی کنید که تأکید بر کالاهای مهمتر باشد تا حواس مشتریان به آنها جلب شود. یکی از راههای این تأکید از طریق ایجاد کنتراست بین فضای عمومی و فضای مورد نظرتان است که سبب برجستهتر شدن کالاهای با اهمیت است.
- چراغی انتخاب کنید که رنگ واقعی کالای شما را به نمایش بگذارد:
شاخص نمود رنگ (CRI) شاخصی است که به کیفیت رنگهای بازتاب شده در چراغهای مختلف میپردازد. این شاخص عددی بین 0 تا 100 دارد و در آزمایشگاه محاسبه میشود. هرچه عدد این شاخص به 100 نزدیکتر باشد کیفیت نور چراغ بالاتر بوده و رنگهای نیز واقعی تر. سعی کنید چراغهایی را انتخاب کنید که شاخص نمود رنگ نورشان بالاتر 80 باشد. - از تکنولوژی ال ای دی (LED) استفاده کنید و هزینههایتان را کاهش دهید:
چراغهای ال ای دی (LED)نسبت به چراغهای دیگر بسیار مصرف کمتری دارند که این مهم سبب میشود طول عمر بالاتری هم داشته باشند. این موضوعات به صورت دومینووار هزینهی نگهداری و تعمیر بسیار کمتری را نتیجه دارند و میتوانند نقش مهمی را در کاهش هزینههای برق مصرفی فروشگاه شما شوند. - به حال و هوای فروشگاهتان دقت کنید:
با استفاده از قابلیت برنامهریزی رنگ و شدت نور در چراغهای ال ای دی، حال و هوای فروشگاهتان را آنگونه که فکر میکنید در راستای فضای کاری فروشگاه شما است نزدیک کنید و از این قابلیت به نفع خودتان استفاده کنید
تحقیقات نشان داده است که یک فروشگاه با نورپردازی خوب و متفاوت حدود 12 درصد فروش بیشتر نسبت به فروشگاههایی با نورپردازی نامناسب دارد. در نهایت باید گفت از نقش نورپردازی مناسب در زیبایی و افزایش فروش و بهبود تجربه حضور مشتری غافل نشوید و اینگونه دست پیش را نسبت به سایر رقبا بگیرید.
منبع: ecowat.com
انتهای رپرتاژ خبری/۴۱۲۹/
انتهای پیام/