دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مهر 1401 - 15:43
با برگزاری جلسه معارفه؛

سکاندار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد کرمانشاه تغییر کرد

سکاندار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد کرمانشاه تغییر کرد
معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در مراسمی با حضور مسئولان معرفی شد.
کد خبر : 808024

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمانشاه در مراسمی با حضور فرهاد گل محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و هیئت رئیسه این دانشگاه، آیین تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار و مرتضی کهراریان به عنوان معاون جدید این حوزه معرفی و از خدمات آرش بوچانی تجلیل شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: حوزه معاونت پژوهشی و فناوری در دانشگاه‌ها به دلیل ارتباط مستمر با دانشجویان و استادان به‌خصوص فعالیت‌های ارزشمند تحقیقاتی و پژوهشی یکی ازمهم‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود و نیازمند دانش، صبر و حوصله، تدبیر و عقلانیت و ارتباط موثر است و در همین راستا می‌توان گفت که در گذشته معاونت پژوهش و فناوری داشتیم؛ اما بیشتر در حوزه پژوهش کار کردیم و درگیر مقالات و طرح‌های داخلی کردیم و امروزه با تقسیم کار مثبتی که انجام شد قسمت نوآوری دانشگاه راه اندازی شد و ارتباط‌های بسیار خوبی با صنایع استان گرفته شد.

حجت الاسلام امین معظمی گودرزی مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز پذیرش مسئولیت در نظام مقدس اسلامی را نعمت و توفیق دانست که ثوابی چند برابر دارد به‌خصوص در حوزه پژوهشی که فعالیت در این حوزه توفیق بزرگی است.

بوچانی هم گزارش کاملی از ۲۰ ماه فعالیت حوزه پژوهش و فناوری واحد کرمانشاه ارائه و توضیح داد: در این مدت ارتباط منطقی بین جامعه، صنعت و دانشگاه برقرار کنیم و به یکسری درآمد‌های غیرشهریه‌ای برسیم.

سکاندار معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد کرمانشاه تغییر کرد

وی از دیگر فعالیت‌های خود در دوران تصدی سمت معاون پژوهش از راه‌اندازی سرای نوآوری گفت و اینکه سرای نوآوری دوم نیز تایید شده و در آستانه راه‌اندازی است، همچنین به گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت، افزایش مقالات Q۱ همکاران از طریق صحبت‌ها و تشویقات، راه اندازی کلینیک‌هایی در سطح دانشگاه که بعضی از آن‌ها موفق هستند و در حال فعالیت می‌باشند، احداث آزمایشگاه‌های استاندارد ۱۷۰۵ که اکنون چهار موضوع را به عنوان موضوع اصلی مد نظر دارند، اشاره کرد.

وی در زمینه آزمایشگاه‌های استاندارد اظهار کرد: دو آزمایشگاه استاندارد در حال بارگذاری مدارک هستند و یکی از آزمایشگاه‌ها نیز در مرحله ثبت قرارداد اولیه با یک شرکت خارجی بوده و موضوعات آن‌ها در زمینه صنایع غذایی، بتن مکانیک خاک، مهندسی شیمی و اوزان سبک و سنگین است.

بوچانی به تفاهم نامه‌های مختلف دانشگاه با ادارات و صنایع استان نیز اشاره کرد و راه اندازی اتاق مشترک با اداره استاندارد، ارتباط با صنایع مهم استان از جمله فولاد شکری و فراهم کردن زمینه استخدامی تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در این صنایع را متذکر شد.

مرتضی کهراریان معاون جدید حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد کرمانشاه  نیز گفت:در ادامه برنامه‌های کاری در حوزه پژوهش، مهمترین برنامه تولید کتب علمی و مقالات با هدف ارتقا و تبدیل وضعیت همکاران هیئت علمی و سامان دهی و هماهنگ کردن پایان نامه‌ها و دفاع دانشجویان ارشد و دکتری است و در حوزه فناوری نیز تلاش می‌کنیم ارتباط دانشگاه و صنعت و کشاورزی را پیگیری کنیم. بر احداث شرکت‌های دانش بنیان تا مرحله به تولید رسیدن و درآمدزایی و ایجاد و رونق سرا‌های نوآوری تاکید دارم.

از سوابق کاری مرتضی کهراریان می‌توان دانشیاری رشته حشره شناسی، عضو هیئت علمی گروه کشاورزی، کشف بیش از ۲۸ گونه بار اول حشرات در دنیا، کشف شصت گونه بار اول حشرات در ایران، عضو انجمن حشره شناسی ایران، عضو هیئت مدیره انجمن حشره شناسی استان کرمانشاه، داوری مجلات متعدد بین المللی و رئیس دبیرخانه جذب هیئت علمی را ذکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته