دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1401 - 16:41

هشتمین کنگره سالانه انجمن ویراستاران و محققان علوم آسیایی چگونه گذشت؟

هشتمین کنگره سالانه انجمن ویراستاران و محققان علوم آسیایی چگونه گذشت؟
هشتمین کنگره سالانه انجمن ویراستاران و محققان علوم آسیایی (ACSE) با حضور پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 805592

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شبستر، علی تحویل‌دارزاده از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در هشتمین کنگره بین‌المللی ویراستاران و محققان علوم آسیایی شرکت کرد.

در این کنگره که به صورت مجازی برگزار شد، شرکت‌کنندگان آخرین رویدادهای حوزه ویراستاری را مورد بررسی قرار دادند.

انجمن ویراستاران آسیایی با پر کردن شکاف بین آسیا و دیگر انتشارات جهان، یک پلتفرم یکپارچه و پیشرو برای تجهیز ویراستاران و محققان آسیایی با آخرین دانش صنعت مهیا می‌کند.

مباحث عمده این کنگره بر روی مبحث دسترسی آزاد (به انگلیسی: Open access) یا OA بوده است.

برپایی هشتمین کنگره سالانه انجمن ویراستاران و محققان علوم آسیایی ACSE

OA به معنی دسترسی بلافاصله، رایگان و آنلاین به آثار، با حق استفاده از آنها در محیط دیجیتال است. از آنجا که انتشار دسترسی آزاد، هزینه‌ای برای خوانندگان ندارد؛ بنابراین باید هزینه‌های خود را از طریق مدل‌های مالی دیگری تأمین کنند.

دسترسی آزاد ممکن است از طرف ناشران تجاری که خود مجلات با حق اشتراک نیز منتشر می‌کنند یا از طرف ناشران اهداکننده مانند PLOS مهیا شود.

فواید و مضرات دسترسی آزاد مسائل زیادی در میان محققان، فرهیختگان، کتابداران، مدیران دانشگاه‌ها، سازمان‌های سرمایه‌گذار، مسئولان دولتی، ناشران تجاری، تیم ویراستاری و ناشران انجمن علمی ایجاد کرده‌ است.

گردش کار ویراستاری مؤثر، ابزار فنی، آموزش حرفه‌ای همراه با دستورالعمل‌های اخلاقی است که آنها را قادر می‌سازد تا با چالش‌های موجود و آتی نشریات علمی مواجه شوند.

تحویلدارزاده که به دعوت انجمن شورای ویراستان نشریات ACSE در این کنگره حضور یافته بود، بعد از ارائه سخنرانی توسط مدیر مسئولان نشریات بسیار معتبر بین‌المللی در جلسات داغ Brain Stormy مشارکت فعال داشت.

مؤسسه بیوتکنولوژی (live DNA) پشتیبانی‌های لازم مالی را برای حضور این محقق دانشگاه آزاد اسلامی شبستر به عهده داشته و این کنگره در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی برگزار شد.

تحویلدارزاده دارای مقالات متعددی در ژورنال‌های بین‌المللی بوده و از کارکنان غیر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر است.

انتهای پیام/۴۰۷۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته