دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1401 - 13:22

چیریچ: حضور در المپیک رویای من است/ پست جهانی رضوانی به تیم ملی واترپلو کمک می‌کند

چیریچ: حضور در المپیک رویای من است  پست جهانی رضوانی به تیم ملی واترپلو کمک می‌کند
سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: نسبت به تیمی که خودم ساختم حساس و حسودم و دوست ندارم دست شخص دیگری بیفتد.
کد خبر : 805095

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، الکساندر چیریچ در نشست خبری که در مجموعه ورزشی شیرودی برگزار شد، درباره قراردادش با تیم ملی واترپلو اظهار کرد: وضعیت خوبی داریم. درست است که از نظر آمادگی صددرصد نیستیم، ولی به آمادگی کامل می‌رسیم. همچنین در اردوی یونان به شرایط موردنظر خواهیم رسید. در آن اردو با تیم‌های سطح بالا بازی کردیم و این موضوع ما را امیدوار کرد که می‌توانیم با تیم‌های بزرگ هم رقابت خوبی داشته باشیم. درباره آینده‌ام نیز باید بگویم که در بازی‌های قهرمانی آسیا با همه تمام توان حضور پیدا می‌کنیم و بعد از آن زمان داریم که بیشتر راجع به این هم فکر کنیم.

سرمربی تیم ملی واترپلو ادامه داد: در دوره قبلی پیکار‌های آسیایی در پنالتی باختیم. همان موقع هم پیشرفت کرده بودیم، اما الان نسبت به آن زمان پیشرفت بیشتری داشته‌ایم. سایر تیم‌ها در تایلند حضور خواهند داشت. بچه‌ها انگیزه کافی را دارند و پرتلاش تمرین کرده‌اند و عمیقاً احساس می‌کنم که می‌توانیم در این دوره نتیجه خوبی کسب کنیم.

چیریچ درباره شرایط تیم‌های ملی و امید واترپلو برای حضور در المپیک گفت: برای من که از یک کشور صاحب‌نام آمدم، حضور در ایران یک اتفاق و چالش بزرگ بود تا بتوانم این رشته را گسترش بدهم. چیزی که مرا اینجا نگه داشته، این است که نسبت به آنچه که ساخته‌ام، حساس و حسودم. ما خودمان می‌دانیم که چه سختی‌هایی را تحمل کرده‌ایم که بتوانیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. دوست ندارم این تیم دست فرد دیگری بیفتد و همیشه با همه توان حضور دارم تا این خواست را جلو ببرم. این بخش عمده‌ای از دلیل چیزی است که اینجا حضور دارم. ما امکانات سخت‌افزاری خوبی داریم و خیلی از کشور‌ها می‌خواهند این‌ها را داشته باشند، البته تلاش‌مان را برای بهتر شدن می‌کنیم.

وی با کنایه به آمریکا تصریح کرد: برخی کشور‌ها تکنولوژی را دارند، ولی شاید آن استعداد را نداشته باشند. البته همه در این احساسی که نسبت به آن کشور داریم، مشترک هستیم.

چیریچ درباره شانس کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: حضور در المپیک رویای من است و نسبت به آن مثبت هستم. دفعه قبل نشد که در انتخابی المپیک توکیو به دلایل مسائل مربوط به شیوع کرونا شرکت کنیم و حق‌مان ضایع شد. الان به سطح خوبی رسیده‌ایم و آن را حفظ کرده‌ایم و باور دارم و مطمئنم که یکی از مدال‌های قهرمانی آسیا را می‌گیریم.

وی درباره پیشنهاد از رقبای ایران از جمله چین یادآور شد: گاهی اوقات زندگی، انسان را به یک سمت می‌کشد که شاید برخلاف باور باشد. در شرایط مساوی همیشه ایران را انتخاب می‌کنم. من شش سال است در ایران هستم و ایران بخشی از روح هم شده. چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. قرارداد من تا پایان بازی‌های آسیایی بود که لغو شد، ولی صحبت‌هایی شد که تا مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر آبان ماه است، بمانم. ادامه این قرارداد بستگی به شرایط من و فدراسیون دارد و اینکه به نقطه مشترکی نرسیم، نشدنی است و حتماً به این نقطه می‌رسیم. این مسابقات قهرمانی آسیا پایان همکاری‌مان نیست و بچه‌ها باید همچنان تلاش کنند. من تلاش کردم در تیم ملی تغییراتی ایجاد کنم. من در تمرینات خیلی غُر می‌زنم و حوصله بچه‌ها را سر می‌برم، ولی این لازم بوده است که انجام بدهم.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا ایران شرایط حضور در لیگ جهانی را دارد؟»، یادآور شد: این لیگ، انتخابی و ورودی ندارد و فقط باید مبلغ ورودی را بپردازیم، اما به لحاظ فنی در این سطح هستیم که در آنجا بازی کنیم و زنگ تفریح نباشیم. بازه اول تمرینات را پشت سر گذاشته‌ایم و قرار است به یونان برویم تا تمرینات را در آنجا ادامه بدهیم. درباره ترکیب الان نمی‌توانم نظر بدهم. بیشتر نفرات معلوم هستند، ولی برای چند نفر باید تصمیم‌گیری کنیم.

چیریچ درباره نفرات غایب گفت: محمدجواد عباسی به دلایل شغلی مجبور به ترک اردو شد، الماسی و یزدان‌خواه هم در یونان حضور نخواهند بود، ولی در لیست قهرمانی آسیا حضور خواهند داشت. این دفعه اول نیست که بچه‌ها را به خاطر شغل و زندگی شخصی از دست می‌دهیم. قبل از جاکارتا امیرحسین خانی را داشتیم که دو روز قبل از اعزام مهاجرت کرد و رفت. ما باید از گل‌های‌مان نگهداری کنیم تا حفظ شوند. این‌ها جزو مشکلات هستند و اگر بیشتر رسیدگی کنیم، گلخانه بزرگتری خواهیم داشت.

چیریچ در ادامه یادآور شد: زمانی که وارد ایران شدم، تحلیل کردم که واترپلو در ایران چه جایگاهی دارد و چقدر به آن اهمیت داده می‌شود. همچنین باید متوجه می‌شدم که چقدر امکانات، ورزشکار و ... وجود دارد و چقدر برای آن سرمایه‌گذاری شده است. آن زمان می‌توانیم مقایسه خوبی با سایر کشور‌ها داشته باشیم. من در این باره با رئیس فدراسیون حرف زده‌ام و درک خوبی از این موضوع دارد، چون خودش یک بازیکن واترپلو بوده است. الان هم با پستی که در فدراسیون جهانی دارد، می‌تواند به واترپلوی ایران کمک کند.

وی گفت: شما در اسلام پیامبری دارید که بر سه رشته تیراندازی، شنا و سوارکاری تأکید کرده است. واقعاً برای این فرمایش پیامبر اسلام چه کار کرده‌اید؟ در تاریخ صربستان این درس به ما داده شده است که همه باید شنا بلد باشند. وقتی اینگونه باشد، می‌توانیم در رشته‌های آبی رشد کنیم. من حتی روی واترپلو بانوان هم با رئیس فدراسیون صحبت کردم، چون در این بخش استعداد وجود دارد، مثل تیم ملی فوتسال.

سرمربی تیم ملی واترپلو عنوان کرد: یک شبه نمی‌توان همه چیز را تغییر داد، بلکه نیاز به زمان است. اول باید سازمان‌دهی داشت. در واقع اگر استراتژی باشد، مهم نیست که من باشم یا نه، چون این مسیر به موفقیت می‌رسد.

وی در پایان تأکید کرد: برای بازیکنان جوان من در اروپا را بازی نمی‌کنم، خودشان باز می‌کنند. برای کسی که نخواسته و لیاقت نداشته است، نمی‌توانم در لژیونر شدن را باز کنم. الماسی و یزدان‌خواه در لیگ و سطح بسیار مهمی بازی می‌کنند و ورودی قهرمانی اروپا را هم خواهند داشت. قطعاً در وضعیت خوبی هستند و رصدشان می‌کنیم. مدت زیادی را با هم بوده‌ایم و برای‌شان رسیدن به طرح ما راحت است.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته