دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1400 - 12:06
چیریچ در گفت‌وگو با آنا:

هرگز از شاگردانم راضی نخواهم شد/ بدقولی پرسپولیس به ملی‌پوشان واترپلو در حیطه اختیاراتم نیست

سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: از بدقولی باشگاه پرسپولیس به ملی‌پوشان واترپلو ناراحت هستم اما در حیطه اختیاراتم نیست و به آن ورود نمی‌کنم.
کد خبر : 582866
اردوی تیم ملی واترپلو برای آمادگی شرکت در مسابقات آسیایی

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، اولین اردوی تیم ملی واترپلو برای حضور در رقابت‌های آسیایی آغاز شده و ملی‌پوشان در تلاش هستند تا بتوانند در بالاترین سطح آمادگی قرار بگیرند تا در آینده عملکردی درخشان را مقابل رقبا ارائه کنند.


الکساندر چیریچ درباره اینکه اردوی تیم ملی با هدفی عالی آغاز شده و نیازهای این تیم تا زمان حضور در بازی‌های آسیایی چیست، به خبرنگار ورزش آنا عنوان کرد: چیزی که من و شاگردانم نیاز داریم تمرین و مسابقه بیشتر است و باید به تیم زمان بیشتری برای در کنار هم بودن داده شود. به دنبال آن خواهیم بود تا با برگزاری اردوهای منظم و برگزاری دیدارهای تدارکاتی با رقبا چه در داخل و چه در خارج از ایران به بالاترین سطح آمادگی برای مصاف با قدرت‌های آسیا دست یابیم.


وی در مورد اینکه یکایک ملی‌پوشان از اینکه سرمربی خوبی چون او دارند بسیار راضی هستند و آیا این موضوع دوطرفه است، تصریح کرد: اگر از نگاه انسانی و روابط عامیانه نگاه کنیم من از شاگردانم راضی هستم اما در قامت سرمربی تیم هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. روزی که من از بازیکنانم راضی باشم جلوی رشد و پیشرفت بیشتر را از آنها گرفته‌ام. بنابراین خواسته من از شاگردانم تلاش بدون وقفه برای تکامل بیشتر است تا بتوانند با آمادگی بیشتری آماده مصاف با رقبا شوند.


سرمربی تیم ملی واترپلو در واکنش به این موضوع که اگر بازیکنی نتواند پا به پای دیگر ملی‌پوشان پیشرفت کند تا چه زمانی فرصت خواهد داشت تا فاصله‌اش را از بین ببرد و هم سطح همتایان خود شود، عنوان کرد: بستگی به خود فرد دارد. اگر بازیکن جدیدی به تیم دعوت شود این زمان به او داده خواهد شد تا در اندازه سایر ملی‌پوشان شود. بازه زمانی دو یا سه ماهه برای او در نظر نمی‌گیرم و در طول اردوی تیم و در تمرینات متوجه آن خواهم شد که بازیکن یا بازیکنان جدید توانایی آن را خواهند داشت که در سطح دیگر هم‌تیمی‌های خود قرار بگیرند و اگر اینچنین باشد در طول اردوها آن بازیکنان در سطح دیگر ملی‌پوشان قرار می‌گیرد.


وی درباره اینکه برخی ملی‌پوشان با بدقولی مالی باشگاه پرسپولیس مواجه شدند و این موضوع روی روحیه آنها تأثیر گذاشته است، چگونه به آنها انگیزه می‌دهد تا تیم ملی آسیب نبیند، یادآور شد: از این موضوع ناراحت هستم اما در حیطه اختیارات من نیست که به آن ورود کنم. برای بازیکنان این موضوع روشن است که مسائل ملی با باشگاهی متفاوت است و آنها باید در زمان حضور در تیم ملی توجهی به دیگر مسائل نداشته باشند.


چیریچ در مورد اینکه برخی شاگردان شما لژیونر هستند و چه برنامه‌ای برای آنها و دیگر ملی‌پوشان دارید که بتوانند با حضور در لیگ‌های حرفه‌ای رشد بیشتری داشته باشند، بیان کرد: این اتفاق فرصت‌ها و تهدیدهایی را به دنبال دارد. حضور ملی‌پوشان در لیگ‌های حرفه‌ای جهان سطح توانایی‌های آنها را به مراتب بالاتر از قبل می‌برد اما ممکن است در زمان‌هایی که به لژیونرها احتیاج داریم در خدمت باشگاه خود باشند و این موضوع می‌تواند مانع تمرین تیم ملی با حضور تمامی نفرات شود که تهدیدی برای تیم محسوب می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۴۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته