دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1401 - 16:24
با حضور مسئولان در ارومیه امضا شد؛

تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت و شتاب‌دهی استارت‌آپ‌ها

تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت و شتاب‌دهی استارت‌آپ‌ها
مسئولان دانشگاهی و فناور در آذربایجان غربی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که منجر به ایجاد شبکه منتورینگ در دانشگاه، همکاری و استفاده برای جذب، حمایت و شتاب‌دهی استارت‌آپ‌ها می‌شود.
کد خبر : 803895

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ارومیه، مهدی زواری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و ارومیه در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه با شتاب‌دهنده آرکاپ با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد فناوری باید حمایت و تقویت شوند، اظهار کرد: هدف‌گذاری‌های عملیاتی در شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد و فناوری از دغدغه اصلی مردم است. با حمایت از مراکز رشد، شرکت‌های وابسته به آن توسعه‌یافته و باعث جنب‌وجوش در چرخه اقتصادی استان و کشور می‌شوند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از بهترین مظاهر و مؤثرترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند، افزود: ازاین‌رو توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور و دانش‌های مهارت محور و ورود علم به چرخه اقتصاد بسیار حائز اهمیت است که همواره مورد توجه دانشگاه قرار دارد. تأسیس مراکز رشد موجب حمایت و تشویق افراد صاحب ایده به سمت ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط شده و بستر‌ها برای کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت هموار می‌شود.

 حرکت به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان یکی از الزامات امروز است

سالار فریدپور مدیرعامل شتاب‌دهنده دانش‌بنیان آرکاپ و شرکت مهندسی سیستم فرزانگان علم و صنعت نیز با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه گفت: تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی و ارتباط دانشگاه و صنعت و تجاری‌سازی ایده‌ها انجام می‌گیرد. یکی از الزامات امروز حرکت به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان است. شتاب‌دهنده‌ها به‌عنوان یکی از بازیگران اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری کشور در کنار سایر بازیگران ازجمله دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، مراکز رشد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان بازوی اجرایی چابک، نقش پررنگی دارا هستند.

همکاری و استفاده از ظرفیت طرفین برای آموزش و فرهنگ‌سازی برای رشد اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری و تربیت منتور و ایجاد شبکه منتورینگ در دانشگاه، همکاری و استفاده برای جذب، حمایت و شتاب‌دهی استارت‌آپ‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، برگزاری رویداد‌های کارآفرینی، همکاری در راستای جذب سرمایه مورد نیاز تیم‌های مرکز رشد و سرمایه‌گذاری در راستای منافع مشترک طرفین از محور‌های مهم این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/۴۱۲۱/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته