دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1395 - 09:34

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: سازمان ملل به وعده‌‌های خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر عمل کند

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سازمان ملل در گذشته وعده تسهیلات و کمک‌هایی در حوزه مبارزه با مواد مخدر را به ایران داده بود، گفت: تا این لحظه هنوز به این وعده ها عمل نشده است، انتظار داریم به این وعده‌ها عمل کنند.
کد خبر : 78587

به گزارش گروه اجتماعی آنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین روز ورود خود به نیویورک با یوری فدوتوف معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرایی کمیته مبارزه با جرائم و مواد مخدر دیدار و گفت و گو کرد و افزود: ایران به کمک مالی نیازی ندارد و توقع ما در سطح تامین تجهیزات مربوط به شیوه مقابله با این پدیده و بخصوص سگ های مواد یاب است.


وی با اشاره به اینکه نخستین روز نشست های سه روزه مجمع عمومی پیرامون مسئله مواد مخدر و راه های مبارزه با آن فردا برگزار می‌ شود، گفت: در این نشست موضوع کنوانسیون ها و نتایج فعالیت هایی که در چهارچوب این کنوانسیون ها تا کنون صورت گرفته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وزیر کشور با بیان اینکه ایران همواره یکی از کشورهای موثر و فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر شناخته شده و مورد توجه ویژه جهان قرار دارد، گفت: در دیدار امروز نیز معاون دبیر کل سازمان ملل و سایر حاضرین تلاش های ایران در این زمینه را مورد تاکید قرار دادند و از ایران بعنوان کشوری که تا کنون 40 درصد از کشفیات مربوط به قاچاق مواد مخدر را انجام داده ، قدردانی کردند.


رحمانی فضلی افزود: یکی از مسائلی که هیات ایرانی در این نشست به آن اشاره کرده مسئله همکاریهای بین المللی بیشتر برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و ریشه کن کردن این پدیده بود و این که بسیاری از کشورها تا کنون موضوع تحریمها را بهانه و توجیهی برای همکاری نکردن با ایران ذکر میکردند.
وی خاطرنشان کرد: ما در این گفت‌وگو ها به آنها گفتیم حالا که تحریمها برداشته شده و منعی وجود ندارد از این کشورها انتظار همکاریهای بیشتری را داریم.


وزیر کشور ادامه داد: در این دیدار همچنین خواستار برگزاری نشستی به ریاست ایران و به منظور نظم و ساماندهی به شیوه‌های مبارزه با قاچاق و قاچاقچی در مقر سازمان ملل شدیم تا در آن بر سر آگاهی از شیوه‌های انتقال و تحویل مواد، سران گروهها و سازمانهای قاچاق و سایر تدابیر ضروری برای مقابله با این پدیده توافقهایی صورت بگیرد و در سایه این توافق ها به یک برنامه جامع عملی دست پیدا کنیم.
رحمانی فضلی با تاکید بر این که موضوع مواد مخدر یک مسئله انسانی و بین المللی است و هیچ کشوری به تنهایی قادر به مقابله وریشه کن کردن آن نیست؛ گفت ایران به دلیل همسایگی با کشور افغانستان که منشا تولید و انتقال مواد مخدر است تا کنون بیشترین هزینه‌ها را در این رابطه پرداخت کرده است.


وی اضافه کرد: با توجه به ابعاد و پیامد های انسانی این پدیده در کل جهان ما امیدواریم این نشستها به تصویب یک سند بالادستی با ضمانت اجرایی قوی و دستور العملهای مشخصی منجر شود تا بتواند تسهیلاتی را در همکاریهای بین المللی برای پرداختن به این معضل فراهم کند.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به این که سازمان ملل درگذشته وعده تسهیلات و کمکهایی در این زمینه را به ایران داده بود، گفت: تا این لحظه هنوز به این وعدهها عمل نشده و اگر کمکی صورت گرفته در سطح برگزاری نشستهای منطقهای و تامین هزینههای مربوط به این نشستها بوده در حالی که ایران به کمک مالی نیازی ندارد و توقع ما در سطح تامین تجهیزات مربوط به شیوه مقابله با این پدیده و بخصوص سگ های مواد یاب است که از نیازها و ابزارهای اولیه مورد استفاده در این زمینه به شمار میروند.
وزیر کشور از شب گذشته وارد نیویورک شده و در نشست های سه روزه مجمع عمومی پیرامون مسئله مواد مخدر و راه های مبارزه با آن شرکت میکند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته