دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 16:19

ظریف در مرکز تحقیقات خاورمیانه سنگاپور سخنرانی کرد

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در سنگاپور با نخست‌وزیر و رئیس مجلس این کشور دیدار و در مرکز تحقیقات خاورمیانه این کشور سخنرانی کرد.
کد خبر : 71792

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف در ادامه دیدارهای رسمی خود در سنگاپور عصر امروز با لی هسین لونگ، نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.


وزیر امور خارجه در این ملاقات ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف اقتصادی جهت گسترش همکاری‌های دو کشور در شرایط پسابرجام را برشمرد.


نخست‌وزیر سنگاپور نیز با اشاره به رفع تحریم‌های اعمالی علیه ایران گفت: «سنگاپور آماده است در شرایط جدید در تمام این زمینه‌ها، روابط و همکاری‌های اقتصادی با ایران را گسترش دهد.»


دو طرف همچنین در این ملاقات درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی کردند.


دیدار ظریف با رئیس پارلمان سنگاپور


محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پایان دیدار‌های رسمی خود در سنگاپور با حلیمه یعقوب، رئیس پارلمان سنگاپور ملاقات کرد.


دو طرف در این ملاقات با تاکید بر همکاری‌های پارلمانی و اقتصادی، در خصوص راه‌های افزایش روابط دو کشور، گفت‌وگو و رایزنی کردند.


رئیس پارلمان سنگاپور در این دیدار، اداره موفق گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و مجموعه 5+1 را به ظریف تبریک گفت.


سخنرانی ظریف در مرکز تحقیقات خاورمیانه سنگاپور


محمد جواد ظریف همچنین بعد از ظهر امروز در مرکز تحقیقات خاورمیانه سنگاپور در جمع تعداد زیادی از دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و روزنامه‌نگاران مقیم سنگاپور سخنرانی کرد. عنوان سخنرانی وزیر خارجه «تغییر پارادایم از بازی حاصل جمع صفر به راه حل برد - برد: برجام، تجربه‌ای برای فهم بهتر و حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی» بود.


وی در پایان سخنان خود که با استقبال گسترده شرکت‌کنندگان مواجه شد به سؤالات تعدادی از حاضران در خصوص مسائل بین‌المللی و تحولات غرب آسیا پاسخ داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته