دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1394 - 12:37

برنامه‌های معاونت امور زنان ریاست جمهوری در شصتمین کمیسیون مقام زن

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این معاونت در کمیسیون مقام زن که 24 اسفند تا 5 فروردین برگزار می‌شود در دو پنل حضور می‌یابد.
کد خبر : 71705

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، لیلا فلاحتی در نشست معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با مدیران کل امور بانوان با اعلام این خبر اظهار کرد: دستور کار شصتمین کمیسیون مقام زن درباره ارتباط اهداف توسعه پایدار با توانمندسازی و برابری جنسیتی است. معاونت امور زنان در یک پنل وزرایی شرکت می‌کند؛ علاوه بر آن با همکاری دولت‌های افغانستان، نروژ و عراق یک پنل دولتی در زمینه زنان علیه خشونت و افراطی‌گری برگزار می‌کند.


وی در ادامه گفت: در جریان تصویب اهداف توسعه پایدار 17 هدف نهایی شد. یکی از مهمترین چالش‌ها، تامین منابع مالی بود چراکه دولت‌ها خود عهده‌دار منابع مالی شده‌ بودند و این وضعیت چالش بزرگی برای آنان بود. در زمینه تامین منابع مالی در نهایت سه حوزه مورد توجه قرار گرفت که شامل حوزه بین‌الملل، بخش خصوصی و دولتی می‌شود.


وی با بیان اینکه دو راهبرد کلی از مجموعه نشست‌ها استخراج شد، اظهار کرد: بودجه‌ریزی جنسیتی و برنامه‌ریزی جنیستی مدنظر قرار گرفت. یکی از راهبردهای مهم در این زمینه تحقق برنامه‌های توانمندسازی زنان است. علاوه بر این، تلاش برای حذف منابع مالی از بخش خصوصی و خیریه‌ها مدنظر قرار گرفت.


وی در پایان درباره چالش‌های ایران در زمینه تحقق اهداف توسعه پایدار در حوزه زنان اظهار کرد: زمان ما در برنامه‌های ششم، هفتم و هشتم برای بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی جنسیتی محدود است. از دیگر چالش‌های پیش‌رو وابستگی بودجه کشور به نفت، تحقق نیافتن بودجه‌ها و ضعف آمارها و داده‌هاست.



انتهای پیام/

برچسب ها: خشونت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته