دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1394 - 09:31

شورای امنیت امروز درباره کره شمالی تصمیم می‌گیرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (سه‌شنبه) درباره گسترش تحریم‌ها علیه کره شمالی تصمیم‌گیری می‌کند.
کد خبر : 70194

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، رای‌گیری درباره صدور قطعنامه‌ علیه کره شمالی ساعت سه به وقت محلی (نیویورک) انجام می‌شود.


هفته گذشته آمریکا، قطعنامه‌ای در میان 15 عضو شورای امنیت منتشر کرده بود که به نحو قابل توجهی تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را افزایش می‌دهد.


در این قطعنامه، واردات ذغال سنگ، آهن، طلا، تیتانیوم و فلزهای معدنی نادر از کره شمالی ممنوع شده است و کشورهای عضو سازمان ملل متحد متعهد می‌شوند که از فروش سوخت به ویژه سوخت مربوط به هوانوردی و سوختی که در پرتاب راکت به کار می‌رود به این کشور خودداری کنند.


در این قطعنامه همچنین نظام مالی کره شمالی از جمله بانک‌ها و دارایی‌هایش مورد هدف قرار می‌گیرد. علاوه بر این، کالاهای دارای کاربرد دوگانه و کالاهای مربوط به صنایع موشکی نیز در فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرد.


کالاهایی همچون، ساعت‌های لوکس، خودروهای برفی و خودروهای تفریحی آبی در فهرست تحریم‌های کالای تشریفاتی کره‌شمالی قرار می‌گیرد که پیشتر در فهرست تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی وجود نداشت.


کره شمالی سال جدید را با آزمایش بمبی که ادعا شد بمب هیدروژنی است، آغاز کرد و پس از آن نیز یک موشک حامل ماهواره را به آسمان فرستاد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته