دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1394 - 13:10

متفکر مشهور مصر: مشابه امام خمینی (ره) در میان رهبران جهان وجود ندارد

متفکر و نویسنده مشهور مصری گفت که مردم جهان عرب به انقلاب اسلامی ایران افتخار می‌کنند و از شخصیت والای امام خمینی (قدس سره الشریف) در شگفتند.
کد خبر : 70084

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری الوقت، فهمی هویدی در سمیناری که به همت مرکز مطالعات جهان دانشگاه تهران برای بررسی اوضاع سیاسی مصر بعد از سقوط نظام حسنی مبارک رئیس‌جمهوری سابق مصر برگزار شد، شرکت کرد.


هویدی در سخنانی در این سمینار به بررسی تاریخ و فرهنگ ملت ایران و تجارب انقلابی ارزشمند و منحصر به‌فرد جمهوری اسلامی ایران از زمان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تاکنون پرداخت.


وی گفت: «من از هواداران انقلاب اسلامی از زمان پیروزی آن تا کنون بوده‌ام و همواره از مطالعه شخصیت امام خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که توانست با مهارت و شجاعت، بسیج مردمی تشکیل دهد و آن‌ها را کفن‌پوش به صحنه مبارزه و انقلاب بکشاند تا بتوانند در نهایت عامل سقوط نظام شاهنشاهی باشند، شگفت‌زده می‌شدم.»


وی در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره اینکه آیا اکنون رهبری در جهان عرب با شخصیتی مشابه شخصیت امام خمینی که با سخنانش مردم را تحت تاثیر قرار دهد، وجود دارد؟ تاکید کرد: «من تاکنون چنین فردی را در جهان عرب نیافته‌ام.»


هویدی در ادامه اظهاراتش از قدردانی و احترامش نسبت به ملت ایران سخن گفت که توانستند در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نقش موثری داشته باشند. وی تجربه انقلاب اسلامی در ایران را درسی برای همه ملت‌های جهان و به‌ویژه ملت‌های عرب دانست.


این متفکر مشهور مصری درباره کتابی با عنوان «ایران از داخل» که در سال 1988 چاپ شده بود، گفت: «من یک هفته بعد از پیروری انقلاب اسلامی از کویت به ایران آمدم و به نوشتن این کتاب در سایه حقیقت زلزله‌مانندی که رخ داده بود، اقدام کردم؛ حادثه‌ای که در سال 1979 جهان را خیره خود کرده بود.»


وی افزود: «من در این کتاب اقدام به درج سخنان، سخنرانی‌ها و تالیفات امام خمینی (ره) پیش، هنگام و پس از انقلاب اسلامی کردم و سپس برای انجام کارهای خبری به کویت رفتم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته