دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1394 - 12:11

کره‌شمالی: دانشجوی آمریکایی به دلیل سرقت بازداشت شده است

خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد، یک دانشجوی آمریکایی ه در ماه ژانویه (دی ماه) در پیونگ‌یانگ بازداشت شده، مرتکب جرایمی شدید علیه دولت این کشور شده است.
کد خبر : 70048

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد، این دانشجو به دلیل تلاش برای ربودن یک آرم تبلیغاتی از هتل محل اقامتش در پیونگ‌یانگ دستگیر شده و به ارتکاب «جرائم شدید» علیه دولت این کشور اعتراف کرده است.


خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داده بود، اوتو وارمبیر 21 ساله، دانشجوی دانشگاه ویرجینیا به دلیل یک اتفاق نامشخص در هتل محل اقامتش هنگامی که در کره شمالی قصد سوار شدن به هواپیما و بازگشت به چین را داشت دستگیر شد.


آژانس خبری کی‌سی‌ان‌ای کره شمالی نوشت، وارمبیر در پیونگ‌یانگ به رسانه‌ها گفته است: «من مرتکب جرم بیرون بردن یک آرم سیاسی از قسمتی از هتل بین‌المللی یانگاکدو شده‌ام که ویژه کارکنال هتل بوده است.»


بر اساس ویدئویی که در توئیتر منتشر شده است، وارمبیر جلوی دوربین می‌گوید: «من بدترین اشتباه عمرم را مرتکب شدم، اما لطفا برای نجات من اقدام کنید.»


بر اساس ادعای کی‌سی‌ان‌ای، وارمبیر گفته، یک خادم کلیسا به وی گفته بود که اگر وی بتواند به عنوان «غنیمتی» از کره ‌شمالی، یک آرم به کلیسا تقدیم کند، یک خودروی دست دوم 10 هزار دلاری به وی خواهد داد.


همچنین به وی گفته شده بود که اگر او در کره‌شمالی بازداشت شود و به آمریکا برنگردد، کلیسا به مادر وی 200 هزار دلار پرداخت خواهد کرد.



انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب