دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1394 - 11:56

هیئت اقتصادی کره جنوبی به قزوین سفر می‌کند

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قزوین گفت: هفته آینده، هیئتی اقتصادی از کره جنوبی به سرپرستی استاندار گیونگی به قزوین سفر می‌کند تا ضمن آشنایی با ظرفیت های طرفین، تفاهم نامه همکاری بین استاندار قزوین و کره جنوبی منعقد شود.
کد خبر : 69284

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، عباسعلی درافشانی در جلسه مدیریت و هماهنگی شورای روابط خارجی استان قزوین که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو در محل استانداری برگزار شد، افزود: برخی ناهماهنگی‌ها در مذاکره و تعامل با مسئولان دولتی و شرکت های خارجی به ویژه در حوزه های اقتصادی به زیان استان است.


وی ادامه داد: این ناهماهنگی موجب اتلاف انرژی دستگاه‌های استانی می‌شود و مدیران بخش‌های دولتی و غیر دولتی لازم است هرگونه همکاری و ارتباط با کشورهای خارجی را از طریق شورای روابط خارجی استان و با هماهنگی پیش ببرند.


سرپرست معاونت هماهنگی برنامه ریزی و اشتغال استانداری قزوین با اشاره به وظایف شورای روابط خارجی اضافه کرد: تسهیل کردن، شتاب بخشیدن و هماهنگی از وظایف این شورا است که در زمینه تسریع و ارتقای کیفیت و اثربخشی تعامل فعالان اقتصادی و غیر اقتصادی استان با طرف‌های خارجی فعالیت می‌کند.


درافشانی با دعوت از شرکت فعالان اقتصادی استان در جلسه هیئت اقتصادی اعزامی افزود: طی هفته آینده جلسه مشترک جمعی از صنعت‌گران، بازرگانان و فعالان اقتصادی استان با هیءت اقتصادی اعزامی از کره جنوبی تشکیل خواهد شد.


وی گفت: در دوران پس از لغو تحریم‌های ظالمانه باید با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، به روز رسانی فناوری‌های تولیدی در بخش‌های مورد نیاز و استفاده از ظرفیت‌های داخلی از طریق مشارکت فعالان برای رونق اقتصادی و اشتغال جوانان اقدام کنیم.


بعد از اجرای توافق برجام چندین هیئت تجاری از سنگاپور، مالزی و ایتالیا برای انجام فعالیت‌های اقتصادی به استان قزوین سفر کرده اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته