دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1401 - 08:48
سفیر ایران در کره‌جنوبی:

زمان احیای روابط اقتصادی ایران و کره‌جنوبی فرا رسیده است

سفیر ایران در کره‌جنوبی گفت: اکنون زمان مناسبی برای احیای روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و کره‌جنوبی است.
کد خبر : 664257
سعید بادامچی شبستری

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، سعید بادامچی شبستری در دیدار با چوی جین یونگ، مدیر مسئول روزنامه کریا هرالد چاپ کره‌جنوبی گفت: ایران و کره‌جنوبی باید روابط اقتصادی و فرهنگی خود را احیا کنند و برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در آینده آماده شوند.


وی افزود: پیوندهای میان دو کشور به بیش از یک‌هزار سال قبل به زمان پرشیا و شیلا، یعنی دوران پادشاهی‌های باستانی ایران و کره‌جنوبی بازمی‌گردد. نماد این رابطه دیرینه در نام خیابان‌های تهران در سئول و خیابان سئول در تهران است.


سفیر ایران در کره‌جنوبی با بیان اینکه دو کشور سال جاری شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک خود را جشن می‌گیرند، عنوان کرد: ایران علاقه عمیقی به تقویت روابط رسانه‌ای با کره‌جنوبی و تحکیم ارتباطات مردم دو کشور دارد. روزنامه کریا هرالد روزنامه‌ای شناخته شده در ایران است و می‌تواند نقش مهم و تاریخی در این زمینه ایفا کند.


بادامچی شبستری با تأکید بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و کره‌جنوبی گفت: درحالی‌که بیشتر سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های کره‌ای در ایران در بخش‌های انرژی و زیرساخت‌ها متمرکز شده، حوزه‌های جدیدی که فرصت‌های فراوانی را برای شرکت‌های کره‌ای ایجاد می‌کند در ایران در حال افزایش است.


وی تصریح کرد: گزارش‌های دست اول بیشتری درباره تحولات مربوط به کشورهای حوزه خاورمیانه در گزارش‌های رسانه‌های کره جنوبی مورد نیاز است و رسانه‌های ایران و کره جنوبی به جای استفاده از منابع خبری کشورهای ثالث در هنگام تهیه گزارش از تحولات جاری، به پوشش خبری از منابع مستقیم میان دو کشور نیاز دارند.


جین یونگ چوی، مدیر مسئول روزنامه کریا هرالد نیز گفت: در دهه ۱۹۷۰ بسیاری از کره‌ای‌ها برای اشتغال به ایران و کشورهای خاورمیانه سفر می‌کردند. به نظر می‌آید نسل قدیم کره‌ای‌ها هنوز آگاهی، خاطرات و قدردانی کافی نسبت به ایران و کل خاورمیانه دارند. همچنین نیاز به ایجاد آگاهی و تقویت ارتباط مردمی‌ بین هزاره‌ها و نسل جدید در کره‌جنوبی احساس می‌شود.


وی تصریح کرد: بیشتر کره‌ای‌ها به‌دنبال صلح هستند و ایده شهروندی جهانی را تأیید می‌کنند و به روابط دوستانه با ایران امیدوارند. وجود خیابان تهران به‌عنوان یک مرکز مدرن برای کره‌ای‌ها در سئول، دستاورد مهمی است و گام‌هایی مانند این باید تداوم و به مناطق دیگر گسترش یابند.


چوی افزود: می‌توان از مواد اولیه و منابع متعددی از ایران و خاورمیانه برای توسعه صنایع کره‌جنوبی استفاده کرد. فکر می‌کنم ایران به سرمایه‌گذاری اقتصادی کره‌جنوبی و سئول نیز به تأمین نفت، گاز طبیعی ایران و دسترسی به بازار کالای ایران نیاز دارد.


انتهای پیام/۴۰۳۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته