دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 16:47
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرتهران:

یک میلیون اصله درخت در پایتخت پلاک‌کوبی شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران از پلاک کوبی حدود یک میلیون اصله درخت در شهر تهران از ابتدای اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن درختان خبر داد.
کد خبر : 68785

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی محمد مختاری با اشاره به اینکه شناسنامه‌دار کردن درختان پایتخت با استفاده از تکنولوژی نوین پلاک کوبی الکترومغناطیسی انجام شده است، اظهار کرد: با پلاک‌کوبی سن درخت، گونه درخت، وضعیت درخت، اصلاح خاک، نوع آفت، بیماری درخت، آدرس محل، موقعیت درخت، جنس و نوع آن تفکیک و مشخص می‌شود.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرتهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران نسبت به حفظ حتی یک اصله درخت با حساسیت بالایی اقدام می‌کند، تصریح کرد: پلاک کوبی درختان شهر تهران احتمال آسیب رساندن به درختان توسط افراد سودجو را کاهش و امکان حفاظت از این سرمایه ملی را افزایش می‌دهد.


وی اضافه کرد: برخورد قانونی با کسانی که به عمد فضای سبز را از بین ببرند از طریق قوه قضائیه پیگیری می‌شود به طوری که تعدادی از پرونده‌های شکایت شهرداری از این افراد با جدیت دنبال شده و قوه قضائیه هم با شدت با افراد مجرم برخورد کرده است.


مختاری تاکید کرد: گزارش شناسنامه‌‌دار کردن باغات خصوصی تا پایان اسفند و روند پلاک کوبی درختان تهران که با اولویت خیابان ولیعصر‌(عج) به انجام رسیده در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته