دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 08:22

آمریکا: اگر کره شمالی غیرهسته‌ای شود، پیمان صلح را امضا می‌کنیم

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که پیشنهاد مذاکرات صلح با کره شمالی را به این دلیل رد کرده که این پیشنهاد حاوی راهکاری برای غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره نبود.
کد خبر : 68597

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این موضوع را در واکنش به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال مبنی بر موافقت آمریکا با انجام مذاکرات صلح قبل از آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی بیان کرد.


این روزنامه به نقل از منابع نزدیک به حوادث مربوط به کره شمالی گفته بود که مقامات آمریکایی پیش شرط توقف فعالیت‌های هسته‌ای برای انجام مذاکرات صلح با کره شمالی را کنار گذاشته‌اند.


کربی در ایمیلی که برای رسانه‌ها ارسال کرده است، گفت: «خیلی روشن است. این کره شمالی بود که خواستار انعقاد پیمان صلح (با ما) بود. ما پیشنهاد آن ها را کاملا بررسی و مشخص کردیم که غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره باید بخشی از هرگونه مذاکره باشد. کره شمالی پیشنهاد ما را رد کرد. پاسخ ما به کره شمالی کاملا بر مبنای موضع تثبیت شده ماست.»


کره شمالی در هفته‌های گذشته علاوه بر انجام آزمایش بمب هیدروژنی، یک آزمایش موشکی که گفته می‌شود برای انتقال ماهواره طراحی شده، انجام داده است.


پیشتر مقامات کره شمالی از آمریکا خواسته بودند تا با انقعاد پیمان صلح، اختلافات میان یکدیگر را حل و فصل کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته