دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1401 - 14:08

موارد عجیب در مورد زبان آلمانی که نمی دانستید

امروزه یادگیری زبان آلمانی مورد توجه و استقبال افراد زیادی قرار دارد. اما، همه حقایقی که فکر می کنید در مورد این زبان می دانید و شنیده اید درست نیستند. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که یادگیری آلمانی سخت است. در واقع، یادگیری آلمانی با منابع مناسب آسان است.
کد خبر : 669414
image-20220716135646-1.jpeg

به گزارش خبرگزاری آنا امروزه یادگیری زبان آلمانی مورد توجه و استقبال افراد زیادی قرار دارد. اما، همه حقایقی که فکر می کنید در مورد این زبان می دانید و شنیده اید درست نیستند. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که یادگیری آلمانی سخت است. در واقع، یادگیری آلمانی با منابع مناسب آسان است.


در این مطلب می خواهیم برخی از حقایق را بیان کنیم و برخی از افسانه ها را با حقایق واقعی در مورد زبان آلمانی از بین ببریم. شاید اینها انگیزه شما برای شروع یادگیری زبان آلمانی باشد. پس با ما تا آخر این مطلب همره باشید.



زبان آلمانی در سراسر جهان مورد استفاده است


نزدیک به 200 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان آلمانی صحبت می کنند. اگرچه این زبان به اندازه زبان هایی مانند اسپانیایی، انگلیسی یا چینی مورد استفاده نیست، اما همچنان یکی از محبوب ترین زبان ها در دنیا است.


چندین کشور غیر از آلمان، زبان آلمانی را به عنوان زبان رسمی خود می شناسند. این کشورها عبارتند از: اتریش، بلژیک، سوئیس، لیختن اشتاین و لوکزامبورگ، و این زبان اقلیت چندین کشور دیگر است و اگر قصد سفر به اروپا را دارید، آلمانی را به منبعی عالی تبدیل می کند.



زبان آلمانی یک زبان ژرمن غربی است.


هنگام صحبت یا مطالعه زبان آلمانی، نسخه معمول "آلمانی استاندارد" است که یک فرهنگ لغت آلمانی استاندارد برای آن وجود دارد. این نوع زبان آلمانی است که در مدارس آلمان تدریس می شود. با این حال، خارج از مدارس، بسیاری از گویش های دیگر آلمانی نیز وجود دارد.


که این شروع زبان آلمانی است که امروز می شناسیم و با آن سروکار داریم. این زبان به‌ عنوان یک زبان ژرمنی شکل گرفت که سپس از منطقه اسکاندیناوی به جایی که ما امروز به عنوان آلمان می‌بینیم سفر کرد. در طول چند صد سال، این زبان به دو نسخه مختلف تقسیم شد. آلمانی پایین (Plattdeutch) و آلمانی بالا (Hochdeutsch). سرانجام آلمانی پایین با گذشت زمان از بین رفت و آلمانی عالی به عنوان شکل اصلی آلمانی باقی ماند که امروزه استفاده می شود.



با این حال، حتی اگر مردم آلمانی را به عنوان یک زبان نوشتاری در سراسر کشور می شناسند، تلفظ ها می تواند بسته به منطقه بسیار متفاوت باشد. بسیاری از منطقه باواریا آلمان برای برجسته کردن این موضوع استفاده می کنند. هنگامی که قصد دارید تسلط خود را آزمایش کنید، این را در نظر داشته باشید.



تمامی اسامی در زبان آلمانی با حروف بزرگ شروع می شوند


این یکی از جالب ترین حقایق در مورد زبان آلمانی این موضوع است. در حالی که فقط اسم های خاص در انگلیسی با حروف بزرگ نوشته می شوند، در آلمانی، همه اسم ها با حروف بزرگ نوشته می شوند. این می تواند یک امتیاز برای زبان آموزانی باشد که تازه شروع به کار می کنند و برای تشخیص اسم ها به کمک نیاز دارند.



اسامی زبان آلمانی دارای سه جنسیت است


Translation is too long to be saved


اسم های آلمانی دارای سه جنس متفاوت هستند: مذکر، مؤنث و خنثی. در حالی که در انگلیسی به هیچ وجه از جنسیت استفاده نمی شود و بیشتر زبان های رمانتیک فقط از دو جنس مذکر و مؤنث استفاده می کنند.


سه جنسیت آلمانی یکی از موارد در مورد زبان آلمانی است که یادگیری آن را دشوار می کند. فهمیدن جنسیت یک اسم باعث می شود که مردم هنگام یادگیری آلمانی کمی برایشان چالش برانگیز باشد. بهترین استراتژی این است که جنسیت را با اسم از ابتدا یاد بگیرید.



زبان آلمانی دارای یک سری لغات خیلی طولانی است


در زبان آلمانی یکی از مواردی که بسیار جالب و عجیب است وجود یک سری لغات طولانی است که دارای معانی خاص و جالب می باشند. به عنوان مثال



“rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz”


که معنی آن می شود : قانون واگذاری نظارت بر برچسب گذاری گوشت گاو


این ویژگی باعث شده تا برخی از زبان آموزان حس عجیبی نسبت به این زبان پیدا کنند و تصور کنند که یادگیری این زبان بسیار سخت می باشد در حالی که تعداد این لغات زیاد نمی باشد. اما یک سری لغات هستند که با ترکیب چند کلمه بوجود آمده اند که کمی در معنی و بیان می تواند مشکل ساز شوند.


همچنین در بحث تلفظ نیز لغات آلمانی همواره دارای چالش بوده است. برخی از کلمات دارای یک سری تلفظ های سخت می باشند که برای افراد در زبان های مختلف سخت بوده و این موضوع برای شان کمی این زبان را سخت کرده و این موضوع از ویژگی های زبان آلمانی است.



درجه سختی زبان آلمانی


براساس آمار سازمان Defense Language Institute که زبان ها را به چهار دسته تقسیم بندی کرده است زبان آلمانی در دومین دسته زبان های سخت دنیا قرار دارد. که براین اساس مشاهده می شود که زبان آلمانی آن طور که برخی تصور می کنند نیز سخت نمی باشد.


براساس برآوردهای صورت گرفته کلاس های یادگیری حدود ۳۵ هفته و تقریبا ۷۵۰ ساعت آموزش برای زبان آلمانی در نظر گرفته شده است. در این مدت زمان شما می توانید در سطح دو زبان آلمانی باشید.



کلاس زبان آلمانی در موسسه زبان دهخدا


با توجه به نیاز افراد برای یادگیری زبان آلمانی موسسه زبان دهخدا با تشکیل دپارتمان زبان آلمانی و با بهره گیری از مجرب ترین و بهترین اساتید نیتیولایک این زبان، به برگزاری کلاس آموزش زبان آلمانی به صورت آنلاین و حضوری پرداخته است.


کلاس های زبان آلمانی موسسه به صورت حضوری و آنلاین با شرایط مختلف برگزار می شوند. کلاس های آنلاین در پلتفرم اختصاصی موسسه بوده و با بالاترین کیفیت به همراه پشتیبانی فنی تمام وقت در زمان برگزاری کلاس یک شبیه ساز کامل از کلاس های حضوری هستند.


تعیین سطح و مشاوره در موسسه زبان دهخدا به صورت رایگان می باشد.



انتهای پیام/ ر

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته