دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 خرداد 1400 - 16:58

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

۴ عاملی که فرآیند یادگیری زبان آلمانی را سرعت می بخشد.
کد خبر : 585489
یادگیری زبان آلمانی



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، اگر که در حال فراگیری زبان آلمانی هستید، ترس به خود راه ندهید و با خود نگویید که برای یادگیری زبان آلمانی به زمان زیادی احتیاج است. شما برای تسلط به موضوعات گرامری به زمان احتیاج دارید. همچنین برای بهبود لهجه خود نیاز دارید که در فرهنگ آلمانی غرق شوید.


با این حال، این کاملا بدیهی است؛ اگر بپرسیم "یادگیری زبان آلمانی چه مدت طول می کشد؟ " پاسخ های دقیقی به این سوال وجود دارد که به شما کمک می کند تا سیر مطالعاتی خود در مسیر فراگیری زبان آلمانی ترسیم کنید.


در این مطلب، به چهار عامل اساسی که بر مدت زمان یادگیری زبان آلمانی موثر هستند، می پردازیم. بسته به هدف شما از یادگیری زبان آلمانی، سطح دانش فعلی، میزان دسترسی که به افراد بومی آلمانی زبان دارید و نیز روشهای مطالعاتی که انتخاب می کنید، در می یابید که یادگیری این زبان فوق العاده چند ماه یا چند سال طول می کشد و چگونه می توانید سرعت یادگیری را در خود افزایش دهید.


4 عاملی که فرآیند یادگیری زبان آلمانی را سرعت می بخشد


چقدر طول می کشد که زبان آلمانی را یاد بگیریم؟ ۴ عامل اصلی که باید به آن توجه کنیم:



  1. می خواهید در یادگیری زبان آلمانی به چه سطحی برسید؟



باید توجه داشته باشید که هر چقدر بخواهید تسلط بیشتری به زبان آلمانی پیدا کنید، زمان بیشتری نیاز خواهد بود؛ اما یادگیری زبان آلمانی از سطوح مبتدی تا پیشرفته به چه مقدار زمان نیاز دارد؟


با توجه به تجربه ای که در این زمینه داریم، رسیدن به سطح B۱ با توجه به چارچوب هایی که مرجع مشترک اروپا برای زبان های خارجی مشخص کرده، یک و نیم سال به طول می انجامد. البته اگر از روش هایی مانند آموزش خصوصی زبان آلمانی استفاده کنید شاید این زمان کمتر شود.


با مطالعه زبان آلمانی در منزل انتظار می رود که همین میزان زمان برای رسیدن به سطح B۱ نیاز باشد. (در ادامه در ارتباط با محیطی که برای یادگیری زبان آلمانی نیاز است صحبت خواهیم کرد. ) آزمون های رسمی زبان آلمانی از سطح A۱ (مبتدی) تا C۲ (پیشرفته) توسط موسسه گوته برگزار می شود. این موسسه اعلام کرده که برای رسیدن به سطح B۱ باید حداقل در ۳۵۰ جلسه ۴۵ دقیقه ای برای یادگیری زبان آلمانی شرکت کنید. برای شرکت در این جلسات چیزی در حدود یک سال و نیم زمان نیاز است؛ چرا که بسیاری از افراد قادر نیستند روزانه و به صورت متوالی یک درس را مطالعه کنند.



  1. چقدر می توانید خود را در زبان آلمانی غوطه ور سازید؟



یکی از روش های یادگیری زبان های خارجی غوطه ور شدن در آن است. شما با استفاده از این روش خود را در محاصره زبانی که قصد فراگیری آن را دارید، قرار خواهید داد؛ شما به صورت کاملا طبیعی و از طریق خواندن متون و تکرار کردن آن، یک زبان خارجی را فرا می گیرید. دیگر برای ترجمه بین زبان آلمانی و زبان مادری خود، جملات را پس و پیش ترجمه نخواهید کرد.


این روشی سریع و پذیرفته شده برای یادگیری زبان های خارجی به شمار می رود، به ویژه اگر با زندگی در آلمان بتوانید خود را به صورت کامل در زبان آلمانی غرق کنید. دانشجویان متوسط می توانند آخر هفته ها در کلاس های سرگرم کننده و سبک زبان آلمانی شرکت کنند و در حالی که در هفته تنها ۲۴ ساعت به مطالعه زبان آلمانی می پردازند، در آن غوطه ور شده و در عرض ۶ ماه به آن مسلط شوند.


البته این مدت برای همه افراد یکسان نیست، چرا که هر کسی بهره هوشی متفاوتی از دیگران دارد. اما انتظار می رود اگر در محیطی که آلمانی در آن صحبت می شود حضور داشته باشید، با توجه به میزان دانش اولیه تان همین مقدار یا نهایتا چند سال بیشتر برای یادگیری زبان آلمانی زمان احتیاج است. البته، برای اینکه به این بازه زمانی برای یادگیری دست یابید، می بایست واقعا در زبان آلمانی غوطه ور شوید.


چقدر می توانید خود را در زبان آلمانی غوطه ور سازید


اگر در یک منطقه آلمانی زبان ساکن نیستید، تکلیف چیست؟


اگرچه غوطه ور شدن در زبان آلمانی در خانه نسبت به محیطی که در آن آلمانی صحبت می شود، کندتر اتفاق می افتد، اما به لطف وجود منابع عالی و بیشمار در سطح اینترنت، یادگیری در منزل همچنان به عنوان یک گزینه مهم در یادگیری زبان آلمانی مطرح خواهد بود.



  1. چه میزان در مرتبط کردن کلمات آلمانی تبحر دارید؟



ما این موضوع را "حس زبان" نامگذاری می کنیم. هنگامی که شروع به یادگیری زبان جدیدی می کنیم باید درک و شهود ما در بالاترین حد خود قرار داشته باشد. ما باید بین چیزی که می شنویم و چیزی که قبلا می دانستیم ارتباط برقرار کنیم.


تدوین یک قانون کلی برای ارزیابی میزان توانایی تان در ایجاد ارتباط سریع بین کلمات، کمی سخت به نظر می رسد. این از آن دسته مهارت هایی است که به تدریج و گذشت زمان به دست می آید. شما می توانید با کاهش میزان تمرینات مربوط حفظ واژگان و ایجاد فضایی برای مطالعه سایر مفاهیم زبان آلمانی به این مهم دست یابید.



  1. بر روی ساختار های زبان آلمانی متمرکز شوید



اگرچه برقراری ارتباط بین واژگان از اهمیت خاصی برخوردار است. اما باید مراقب باشید تا در دام ترجمه تحت الفظی و کلمه به کلمه بین زبان آلمانی و زبان مادری خود قرار نگیرید. شما می توانید با تمرکز بر روی ساختارهای گرامری زبان آلمانی، با سرعت بیشتری و به صورت سلیس و روان آلمانی صحبت کنید.


به عنوان مثال این موضوع که افعال در انواع جملات پرسشی خبری جایگاه مشخصی دارند در زبان آلمانی کاملا پذیرفته شده است. اگر شما واژگان آلمانی را با همان ساختارهایی که در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می دهید، به کار ببرید، معنی درستی نخواهد داد.


بنابراین، اگر می خواهید سریعتر زبان آلمانی را فرا بگیرید، باید کار بر روی دستور زبان آلمانی را از هم اکنون آغاز کنید. یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و ساختارهای رایجی که در زبان آلمانی با آنها مواجه می شوید در آن یادداشت کنید. می توانید از کتاب های صرف افعال و نیز تمرینات آنلاین دستور زبان آلمانی که در سایت Deustch-Lernen وجود دارد، استفاده کنید. شما می توانید روش غوطه ور شدن در زبان را که پیشتر در مورد آن بحث کردیم، با مهارت های دستور زبانی خود ترکیب کرده و به صورت کاملا خود به خودی ساختارهایی که در دستور زبان آلمانی استفاده می شود، به خود جذب کنید.


در اینجا به آخرین راز در یادگیری زبان آلمانی اشاره خواهیم کرد: مسلما نمی توانید به صورت آنی زبان آلمانی را یاد بگیرید. از سوی دیگر حتی اگر سطح زبان شما در حد C۲ هم باشد؛ می بایست با آموزش زبان، خواندن روزنامه یا گوش دادن به اخبار آلمانی، همچنان با یادگیری زبان آلمانی درگیر باشید.


به خاطر داشته باشید که یادگیری یک زبان جدید هنر است و نه یک علم. به همین خاطر به جای استفاده از یک رویکرد کاملا منطقی در قبال یادگیری زبان، تلاش کنید تا زبان آلمانی را با یک ذهن باز فرا بگیرید و به جای آن منطق خود را در ارتباط با زبان گسترش دهید. مسلما یادگیری یک زبان جدید آسان نخواهد بود اما این به زمان، تلاش و فداکاری زیادی احتیاج دارد. اما چیزی که از همه مهمتر است شور و علاقه به یادگیری است.


منبع: موسسه زبان آموزان پیشرو


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته