دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1399 - 15:49

زبان آلمانی یاد بگیریم یا انگلیسی

در کنار زبان انگلیسی، زبان آلمانی نیز یکی از محبوب‌ترین زبان‌های دنیا است. همین مسئله انتخاب بین یادگیری انگلیسی و آلمانی را دشوار کرده است.
کد خبر : 502467
1.png

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در ابتدای مسیر یادگیری زبان، برای زبان آموزان پیش می‌آید این است که یادگیری را از کدام زبان شروع کنیم. هرچند که در یک نگاه، پاسخ دادن به این سؤال بسیار ساده است و اگر این سؤال را از هرکسی بپرسید به شما می‌گوید که قطعاً زبان انگلیسی بهترین گزینه برای یادگیری است. البته که کاملاً هم صحیح است و با توجه به اینکه زبان انگلیسی، زبان بین‌المللی است باید برای یادگیری آن برنامه‌ی اصولی و صحیحی را در نظر بگیرید.


البته باید توجه داشت در کنار زبان انگلیسی، زبان آلمانی نیز یکی از محبوب‌ترین زبان‌های دنیا است. همین مسئله انتخاب بین یادگیری انگلیسی و آلمانی را دشوار کرده است. اما اگر به هر دلیل بین انتخاب زبان انگلیسی و زبان آلمانی برای یادگیری، مردد هستید بامطالعه این مقاله می‌توانید به نتیجه‌ی اصولی و مناسبی برای انتخاب هر یک از زبان‌ها برسید.


در اولین قدم، هدف خود را از یادگیری زبان دوم مشخص کنید!


مهم‌ترین مسئله‌ای که قبل از انتخاب زبان دوم برای یادگیری باید در نظر بگیرید، شفاف‌سازی هدفتان از یادگیری است. البته در این قسمت باید کاملاً با خودتان رو راست باشید.


بهانه‌هایی نظیر وجود منابع زیاد مانند انواع کتاب زبان انگلیسی برای انتخاب این زبان، نمی‌تواند هدف خوبی باشد! منظورمان از هدف، مسئله بزرگ‌تری است. زیاد بودن منابع آموزشی مربوط به هر زبان، تنها یکی از نکات مسیر یادگیری محسوب می‌شود نه هدف اصلی از انتخاب یک‌زبان!


 


کدام زبان برای کسب درآمد بهتر است؟ انگلیسی یا آلمانی؟


اگر هدفتان از یادگیری زبان دوم، کسب درآمد است هر دو زبان می‌تواند انتخاب خوبی باشد. با توجه به افزایش تعداد مهاجرین ایرانی به کشور آلمان، اکنون در بسیاری از آموزشگاه‌های آموزش زبان، شاهد تدریس زبان آلمانی هستیم. می‌توانید زبان آلمانی را یاد بگیرید و در آموزشگاه‌های ایران به تدریس مشغول شوید اما در بحث کسب درآمد، زبان انگلیسی یک قدم جلوتر است.


چرا در مبحث کسب درآمد، یادگیری زبان انگلیسی بهتر از زبان آلمانی است؟


برای کسب درآمد از زبان انگلیسی نیاز نیست که تمامی منابع ایلتس را زیر و رو کرده باشید و به‌خوبی به این زبان مسلط باشید. بلکه در همان ابتدای مسیر یادگیری زبان انگلیسی، می‌توانید مقالات نه چندان سخت را ترجمه کنید و با انجام چنین کارهایی، کسب درآمد کنید.


اگر قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارید، باید زبان آلمانی را انتخاب کنید!


اگر قصد دارید تحصیلات خود را در کشور آلمان ادامه دهید، باید به زبان آلمانی مسلط باشید زیرا تدریس در دانشگاه‌های این کشور با زبان آلمانی انجام می‌شود. هرچند که به‌صورت کلی برای مهاجرت باید به زبان انگلیسی مسلط باشید پس بازهم در این شرایط یادگیری زبان انگلیسی در اولویت است.


 


زبان انگلیسی، بهترین زبان دوم است که می‌توانید یاد بگیرید


یادگیری زبان آلمانی برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، ساده‌تر است! بسیاری از لغات زبان آلمانی شبیه به لغات انگلیسی هستند. شاید برخی از کلمات رایج که در انواع کتاب رمان انگلیسی مشاهده می‌کنید را در انواع کتاب‌های زبان آلمانی مشاهده کنید.


زبان انگلیسی سخت‌تر است یا زبان آلمانی؟


مفهوم و معنی برخی از لغات در هر دو زبان کاملاً شبیه به یکدیگر است. بسیاری از افراد که زبان آلمانی را به‌عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند معتقد هستند که تلفظ واژگان و یادگیری آن‌ها بسیار سخت است و زبان آلمانی را یک‌زبان بسیار خشک می‌دانند.


درصورتی‌که افراد مسلط به زبان انگلیسی، خیلی ساده‌تر، زبان آلمانی را یاد می‌گیرند. از این‌ رو می‌توان گفت زبان انگلیسی به‌عنوان دومین زبان بعد از زبان مادری می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد زیرا زمینه لازم برای یادگیری زبان‌های بعدی را به‌خوبی فراهم می‌کند.


اهمیت انتخاب مسیر اصولی برای یادگیری زبان انگلیسی و آلمانی


انتخاب مسیر نادرست، مدت‌زمان یادگیری زبان دوم را به‌شدت افزایش می‌دهد. علاوه بر این اگر روش نامناسبی برای یادگیری انتخاب کنید، پاک کردن تمام اطلاعات اشتباه از ذهنتان به‌اندازه کافی خسته‌کننده خواهد شد و شما را دل‌زده می‌کند. پس مهم‌ترین نکته بعد از انتخاب زبان دوم، در نظر گرفتن مسیر اصولی برای یادگیری است. درصورتی‌که در مسیر اشتباهی قرار بگیرید ممکن است به دلیل دشوار بودن یادگیری، فکر کنید که زبان مناسبی انتخاب نکرده‌اید!


 


بالاخره زبان انگلیسی یاد بگیریم یا آلمانی؟


انتخاب هر یک از این زبان‌ها کاملاً به هدفتان و انگیزه‌ای که برای شروع دارید، بستگی دارد. هرچند که توصیه می‌شود تا جای امکان یادگیری زبان‌های دیگر را پس از تسلط بر زبان انگلیسی شروع کنید. اما اگر به هر دلیل دوست دارید یادگیری را از زبان آلمانی شروع کنید، باید مسیر صحیح و اصولی را پیش بگیرید.


روش‌های متفاوتی برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد که شرکت در کلاس‌های حضوری، ثبت‌نام در کلاس‌های آنلاین آموزش زبان، یادگیری به روش سلف استادی تنها نمونه‌ای از این روش‌هاست.


درصورتی‌که قصد دارید یادگیری زبان آلمانی را به روش سلف استادی شروع کنید، باید کتاب‌های مناسب انتخاب کنید. اهمیت انتخاب کتاب مناسب در مسیر یادگیری بسیار زیاد است. اما چطور و چگونه بهترین کتاب‌های آموزشی را تهیه کنیم؟


جنگل، بهترین منبع برای خرید کتاب‌های زبان


در این مقاله اصلی‌ترین نکاتی که برای انتخاب زبان انگلیسی و آلمانی باید بدانید را بررسی کردیم اما پیشنهاد دیگری نیز برای شما داریم. با توجه به اینکه در قسمت پایانی مقاله، اهمیت انتخاب مسیر درست را بررسی کردیم، در این قسمت یکی از معتبرترین مراجع خرید انواع کتاب زبان را معرفی می‌کنیم.


انتشارات جنگل، یکی از معتبرترین مراجع فروش کتاب‌های عمومی و تخصصی زبان است که بهترین کتاب‌های آموزش زبان آلمانی نیز در این سایت پیدا می‌شود. می‌توانید هم‌اکنون به وب‌سایت جنگل مراجعه کرده و لیست کتاب‌ها را بررسی کنید. نشر جنگل با بیش از 30 سال سابقه در تهیه و توزیع کتاب‌های تخصصی زبان انگلیسی، بهترین همراه شما در یادگیری زبان است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته