دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی مطرح کرد؛ احتمال جهش قیمت گوشت در پایان سال/ ملکی: کمبود دام در بازار داریم

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در واکنش به اعلام رئیس سازمان دامپزشکی مبنی بر واردات گوشت گوزن و گاو از روسیه گفت: به علت کمبود دام زنده در بازار واردات گوشت ضروری است چرا که در غیر این صورت باید شاهد جهش قیمت گوشت قرمز در پایان سال باشیم.
کد خبر : 66930

به گزارش آنا، مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی از تقاضا برای واردات گوشت گوزن و گاو از روسیه خبر داده و گفته است که روسیه متقاضی صادرات گوشت گوزن و گاو به ایران است و بر اساس بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته یکی از کشتارگاه های این کشور مورد تایید کارشناسان سازمان دامپزشکی قرار گرفته است.


در همین باره علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه طی دو ماه اخیر قیمت گوشت در بازار 4 هزار تومان افزایش یافت، افزود: اکنون با کمبود دام زنده در کشور مواجه هستیم و روند قیمت‌ها نیز در بازار به همین علت صعودی بوده است.


وی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی باید واردات گوشت و دام زنده داشته باشیم، تصریح کرد: واردات گوشت باید صورت گیرد تا تورم این بخش در روزهای پایانی سال مهار شود. از طرفی در صورت ادامه کمبود در بازار گوشت قرمز تا آخر سال باز هم دو سه هزار تومان گران می‌شود.


ملکی بیان کرد: اکنون هر کیلوگرم شقه بدون دنبه 30 تا 31 هزار تومان به دست مغازه‌دار می‌رسد و حدود 34 هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.


به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، قیمت ران گوسفندی نیز در بازار افزایش داشته است و هر کیلوگرم ران بسته‌بندی شده 44 هزار تومان در مراکز عرضه به دست مصرف‌کننده می‌رسد.


وی در واکنش به واردات گوشت گوزن از روسیه نیز عنوان کرد: پس از بررسی نحوه پخت، کیفیت و... گوشت گوزن می‌توان درباره صحیح بودن و مقرون به صرفه بودن این واردات اظهار نظر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته