دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1394 - 13:58

سناریوی شیطانی سه پسر جوان

سه جوان پس از به‌دست آوردن تصاویر خصوصی دختر 16 ساله، نقشه سیاهی را برای او طراحی کردند اما متهمان این پرونده قبل از اجرای نقشه‌شان توسط پلیس فتا بازداشت شدند.
کد خبر : 66771

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مدتی قبل زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و از مزاحمت‌های سایبری افراد ناشناسی برای دختر 16 ساله‌اش خبر داد. زن میانسال در این باره به پلیس گفت: مدتی است که از دخترم رفتارهای مشکوکی می‌بینم و اخلاق او کاملا تغییر کرده است. مهسا دختر شادی بود که یک لحظه آرام و قرار نداشت، اما در چند هفته گذشته بسیار افسرده به نظر می‌رسد به طوری که حتی یک بار دست به خودکشی نافرجام زد. وقتی از او درباره این تغییر رفتار جویا شدم، متوجه شدم فرد یا افرادی ناشناس با به‌دست آوردن تصاویر خصوصی او، با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌اش درخواست رابطه نامشروع از وی دارند.


به دنبال این شکایت، کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده با استفاده از سرنخ‌های دیجیتالی به‌ جامانده و تحقیقات فنی در فضای سایبر، عاملان این سناریوی شیطانی را که سه جوان 22 تا 25 ساله بودند،دستگیر کردند.


متهمان که خود را در دام پلیس می‌دیدند به ناچار به نقشه سیاه خود اعتراف کردند و مدعی شدند که عکس های دختر نوجوان را از طریق یکی از دوستانش به‌دست آورده‌اند.


سرهنگ جهانشیری، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اعلام این موضوع که متهمان تحویل مقام قضائی داده شده‌اند، گفت: به والدین توصیه می‌شود در صورت استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی از قبیل تلفن همراه هوشمند، تبلت و استفاده از شبکه‌های پیام رسان برای فرزندان، نحوه استفاده صحیح را به آنها بیاموزند،چرا که در صورت عدم نظارت صحیح و به موقع، فرزندان خود را با دنیایی از مخاطرات مواجهه می کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس فتا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب