دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1401 - 12:48
رویداد عصر امید/ ۳۴۳

توسعه فناوری و اشتغال‌زایی؛ موضوع مذاکره مسئولان وزارت تعاون و دانشگاه آزاد فارس

مسئولان دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه فناوری و اشتغال‌زایی رایزنی کردند.
کد خبر : 662704
وزارت تعاون

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، مدیر دفتر ارتباط با صنعت، رئیس مرکز تحقیقات مهندسی شیمی نفت و پلیمر و مرکز تحقیقات نانوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و اعضای هیئت علمی واحد شیراز در حاشیه برگزاری رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» در مصلای امام خمینی (ره) با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت و ارائه تسهیلات به اعضای هیئت علمی دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان رایزنی کردند.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست آمادگی کامل این وزارتخانه را به منظور همکاری با دانشگاه و حمایت از ظرفیت‌های علمی و توانمندی‌های استادان در راستای توسعه فناوری و افزایش اشتغال‌زایی اعلام و بیان کردند که آماده دریافت پیشنهادات و راهکارهای دانشگاه برای رفع چالش‌های موجود است.


محمد چکشیان با تحسین توانمندی‌های یاد شده و تجلیل از تلاش و موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در برگزاری طرح پویش، این اقدام را با توجه به تربیت تخصصی نیروی ماهر مورد نیاز صنایع بسیار پربار توصیف ابراز امیدواری کرد که با تداوم هدفمند این طرح، شاهد موفقیت‌های عظیم مهارتی و کسب و کار در جامعه باشیم.


مدیر دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم با معرفی تعدادی از برترین فناوری‌های به‌روز معرفی شده از طرف استادان مراکز تحقیقاتی واحد شیراز تبیین کرد: با استفاده از توانمندی‌های ویژه استادان و دانشجویان مستعد دوره‌های تحصیلات تکمیلی و ایجاد پیوند ارتباطی موثر بین دانش آنان و نیازهای احصاء شده صنایع ضمن رفع این نیازمندی‌ها و دغدغه صنایع، گام‌هایی مثبت در راستای پیشرفت و توسعه فناوری در جامعه برداشته می‌شود.


حقیقی با اشاره به برگزاری موفق طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، این طرح را گامی مهم به منظور اشتغال‌زایی و هدایت دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی به سمت حرفه پایدار مبتنی بر مهارت برشمرد.


در پایان این دیدار با تبادل کانال‌های ارتباطی دوجانبه بر لزوم همکاری‌های بیشتر مجموعه‌های دانشگاه، صنایع و وزارت تأکید و قول مساعد حمایت از دانشگاه‌ها و صنایع در این ارتباط اخذ شد.


این مذاکره در غرفه شرکت ذوب‌آهن اصفهان و با حضور مدیران ارشد این شرکت برگزار و با استقبال بی‌نظیر مدیر تحقیق و توسعه ( R & D) شرکت ذوب‌آهن از جذب دانش فنی و به‌کارگیری فناوری‌های جدید ارائه شده توسط استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نظیر روش‌های نوین تصفیه پساب، پاکسازی هوا، بوردهای تخصصی بومی‌سازی شده الکترونیکی و توانمندی‌های ابداع شده در حوزه تخصصی مهندسی مورد نیاز این صنعت مواجه شد.


همچنین در این نشست مقرر شد به زودی پس از انجام بازدیدهای تخصصی و بررسی نیازمندی‌ها قراردادهای همکاری در این زمینه منعقد شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته