دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1401 - 16:09
رویداد «عصر امید»/ ۱۹۵

اندازه‌گیری خودکار قند خون با «پچ پوستی انسولین»

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: پچ پوستی انسولین مانند چسب زخم برای بیماران دیابتی کاربرد دارد و به صورت خودکار قند خون را اندازه‌گیری می‌کند.
کد خبر : 661807
دیابت.jpg



علیرضا رستم‌زاده خسروشاهی در حاشیه برگزاری رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا بیان کرد: حوزه فعالیت هسته فنار در مورد میکروسیال‌ها و میکروساختارهاست. به دنبال تکنولوژی‌هایی هستیم که بتوانیم تجهیزاتی را در ابعاد کوچک بسازیم. مخاطبان ما عمدتاً دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری در حوزه‌های صنعتی، رشته‌های داروسازی، پزشکی و صنایع مختلف هستند.


وی با بیان اینکه یکی از محصولات گروه و هسته فناور واحد تبریز قابلیت تجاری‌سازی دارد، ادامه داد: دو سال است که به‌صورت جدی روی پچ انسولین - که تاکنون در دنیا ارائه نشده است- کار می‌کنیم. خیلی از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که روی این موضوع کار می‌کنند؛ اما هنوز محصولی در بازار وجود ندارد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز افزود: محصول پچ پوستی انسولین مانند چسب زخم است که برای بیماران دیابتی کاربرد دارد. بیماران دیابتی مجبور هستند روزانه دو یا سه بار قند خودنشان را اندازه‌گیری کنند تا اگر افت قند خون داشته باشند، انسولین تزریق کنند. این محصول، خودکار قند خون را اندازه‌گیری می‌کند و هم‌زمان انسولین را در اختیار بیمار قرار می‌دهد بدون اینکه نیازی به برداشت خون یا روش‌های تهاجمی باشد.


رستم‌زاده درباره رویداد ملی عصر امید اظهار کرد: این رویداد دانشگاه آزاد اسلامی خیلی خوب و کارآمد است. شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و هیئت علمی‌ها با هم در ارتباط هستند که نکته بسیار مثبتی است. این رویداد حتی می‌تواند در آینده جشنواره‌هایی برگزار کند و طرح‌های باکیفیت در آن شرکت کرده و سرمایه‌های خوبی را جذب کنند.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.


رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و ... عرضه می‌شود.


انتهای پیام/۱۱۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته