دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1401 - 13:04
آنچه در رویداد «عصر امید» خواهید دید/ ۱۳۰؛

آنالیز و برندسازی فناورانه عسل‌

معرفی نمونه‌های باکیفیت عسل به صورت فروشگاه اینترنتی مدیر یک واحد فناور گفت: با استفاده از استانداردها عسل را طبقه‌بندی و تولیدکننده‌ای که جنس باکیفیت تولید می‌کند را معرفی می‌کنیم تا مشتری انتخاب صحیح را انجام دهد.
کد خبر : 661350
عسل



مصطفی هنری علمداری منتخب اصلی و شرکت‌کننده در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با تشریح وظایف و عملکرد واحد فناور «کاشف شیمی تبریز» اظهار کرد: فعالیت این واحد فناور در راستای آنالیز و برندسازی عسل‌ است.


وی با بیان اینکه عسل‌های تولیدشده در ایران معیار خاصی ندارد، اضافه کرد: عسل باکیفیت و بی‌کیفیت در ایران هیچ سنجشی ندارد و براساس اطلاعاتی که زبان به زبان چرخیده یک عسل را باکیفیت یا بی‌کیفیت معرفی می‌کنند در صورتی که چنین چیزی در دنیا مرسوم نیست.


مدیر واحد فناور کاشف شیمی تبریز مستقر در واحدهای رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی یادآور شد: مرسوم آن است که با استفاده از استانداردها عسل را طبقه‌بندی و تولیدکننده‌ای که جنس باکیفیت تولید می‌کند را معرفی کنیم تا مشتری انتخاب صحیح انجام دهد و قیمت محصول هم براساس کیفیت آن تعیین شود.




بیشتر بخوانید:


تبدیل دی‌اکسید کربن به اکسیژن با فیلتراسیون پردازش شیرابه زباله‌



تولید ماشین‌آلات سنگ‌شکن و تأسیسات جانبی‌


آزمایشگاهی برای خدمت به طرح‌های پژوهشی و علمی محققان


محصول گل محمدی دانشگاه آزاد زیر ذره‌بین مشتریان خارجی





هنری علمداری متذکر شد: هدف آن است که نمونه‌های باکیفیت را به صورت فروشگاه اینترنتی معرفی کنیم تا در نهایت تولیدکننده در راستای ارتقای کیفیت محصول خود کوشش کند و در نهایت به صادرات بینجامد.


وی تشریح کرد: متأسفانه در قسمت صادرات حضور نداریم در حالی که کشورهای همسایه بازار مناسبی برای صادرات هستند؛ اما ما سهمی در آن کشورها نداریم و حتی اگر صادرات وجود داشته باشد به نحوی است که عسل به صورت عمده به ترکیه صادر می‌شود و ترکیه همان عسل را به نام خودش به سایر کشورها صادر می‌کند.


مدیر واحد فناور کاشف شیمی تبریز که با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در رویداد عصر امید حضور دارد، تأکید کرد: بنابراین این مشکل در کشور وجود دارد که فروشنده نمی‌تواند جنس‌ خود را با کیفیت ارائه کند؛ چراکه معیاری وجود ندارد و فردی هم که می‌خواهد خریداری کند، باز هم معیار و سنجشی ندارد.


هنری علمداری درباره مزیت رویداد گام دوم دانشگاه آزاد «عصر امید» نیز گفت: باید با ایجاد هسته ارتباط بین تولیدکنندگان را بیشتر کنیم تا هم محتوای علمی تولید عسل بالا برود و هم کیفیت محصول ارتقا یابد. در مجموع باید مانند بسیاری از کشورها برندی به نام عسل ایران معرفی شود تا از آن برند برای صادرات استفاده کنیم و هدف نهایی ما هم برای ارتقای کیفیت تولیدات و ایجاد زمینه صادرات است.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی شده است.


رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و ... عرضه خواهد شد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب