دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1394 - 15:16

امارات: به سوریه نیروی زمینی اعزام می‌کنیم

دولت امارات برای اعزام نیروهای زمینی به داخل خاک سوریه به منظور مقابله با داعش اعلام آمادگی کرد.
کد خبر : 65906

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یکی از مقامات دولت امارات گفته که این دولت از نابودی داعش در سوریه ناامید است و خود می‌خواهد برای مبارزه با این گروه تروریستی وارد عمل شود.


انور قرقاش، وزیر دولت در امور خارجی، در پاسخ به این سوال که آیا در صورت نیاز امارات آماده اعزام نیرو به سوریه است گفت: «این همواره موضع ما بوده است. ما از روند کند... مقابله با داعش ناامید شده‌ایم. ما درباره هزاران نیروی نظامی صحبت نمی‌کنیم، بلکه داریم راجع به نیروهای زمینی حرف می‌زنیم که مسیر را رهبری کنند...و من فکر می‌کنم موضع ما همان است و ما باید ببینیم این قضیه چطور پیش می‌رود.»


وی افزود، «رهبری آمریکا در این زمینه» پیش‌شرط مشارکت امارات است.


عربستان هفته گذشته اعلام کرد اگر ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش در سوریه و عراق تصمیم به شروع عملیات زمینی بگیرد، این کشور آماده مشارکت در هرگونه عملیات زمینی در سوریه است.


وزیر امور خارجه سوریه روز شنبه در سخنانی که وضوح خطاب به آن دسته از کشورهای عرب منطقه که برای عملیات زمینی در خاک سوریه اعلام آمادگی کرده بودند ایراد شد گفت: سوریه مخالف هرگونه تجاوز زمینی به سرزمینش است و متجاوزان را «در تابوت» به خانه‌شان خواهد فرستاد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته