افزایش ظرفیت ریسک صنایع برای خرید محصولات دانش بنیان
محسن زنگنه در گفتوگو با خبرگزاری آنا درباره علت وجود ضعف در رابطه بین صنایع و شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: وجود ضعف در رابطه بین صنایع و شرکت های دانش بنیان در کشور را قبول داریم یکی از دلایل آن این است که اگر صنایع از محصولات شرکت های دانش بنیان داخلی استفاده می کنند باید میزان این ریسک در کیفیت محصول را بپذیرند.
وی اظهار کرد: قطعاً محصولی که برای اولین بار تولید شده باشد با محصولی که بارها و بارها تولید و استفاده شده باشد خیلی متفاوت است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: صنایع باید ریسک شان را در استفاده از محصولات شرکت های دانش بنیان بالا ببرند که می تواند به نفع آنها از نظر اقتصادی نیز باشند.
نماینده مردم تربت حیدریه و زاوه در مجلس یازدهم افزود: محصولات شرکت های دانش بنیان داخلی در اکثر مواقع یک پنجم تا یک چهارم قیمت محصولات خارجی را دارا است.
این نماینده مجلس یازدهم گفت: علاوه بر این شرکتهای دانش بنیان داخلی نیز باید توانمندی خود را ارتقاء دهند و به معرفی محصول خود در بازار داخل کشور بپردازند و به شیوه های اعتماد سازی در بین مشتریان نیز مسلط شوند.
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس گفت: در گام سوم باید مقدار تسهیلات مورد نیاز شرکت های دانش بنیان افزایش پیدا کند تا آنها بتوانند تولید شان را بالا ببرند و هزینههای تولید آنها به نسبت کاهش پیدا کند با این اقدام هم ریسک صنایع کاهش پیدا میکند و هم کیفیت محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان ارتقا داده میشود و هم هزینه های تولید کم میشود.
زنگنه در ادامه تاکید کرد: اگر این اقدامات انجام شود اتفاقات خوبی در تمایل صنایع به خرید محصولات شرکت های دانش بنیان رخ خواهد داد و قطعا صنایع به سمت دانش بنیان ها متمایل می شوند.
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید درباره تمایل به خرید محصولات خارجی اظهار کرد: مسئله تمایل به خرید ماشین خارجی و باور به کیفیت بهتر این محصولات در گذشته وجود داشته اما هم اکنون این موضوع در بین حداقل تولیدکنندگان داخلی دیگر وجود ندارد و بیشتر این موضوع در بین عوام مردم جامعه وجود دارد.
زنگنه گفت: اگر محصول خوب تولید و خوب این محصول را معرفی کنیم و از سوی دیگر منابع مالی ما به نحوی باشد که بتوانیم از نظر کیفی محصول تولیدی استاندارد سازی لازم را داشته باشد از مرحله تمایل به خرید محصولات خارجی عبور کرده ایم.
انتهای پیام/
انتهای پیام/