دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1401 - 10:02
زورای تأکید کرد؛

تحقق شعار سال با گذر از دانشگاه‌های نسل اول و دوم

ارتباط صحیح و کامل بین دانشگاه و مدارس، کلید اصلی رشد و پیشرفت جوانان و نوجوانان استسرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: لازمه تحقق شعار سال، تثبیت و گذر از دانشگاه‌های نسل اول و دوم و قرارگرفتن در رده دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است.
کد خبر : 655515
همایش پیشرفت تحصیلی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ارومیه، مهدی زواری در همایش پیشرفت تحصیلی و بررسی راهکارهای مناسب مقابله با آثار سوء افت تحصیلی ناشی از آموزش‌های غیرحضوری در سال اخیر که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، گفت: هماهنگی بین نهاد دانشگاه و آموزش و پرورش، جهت‌دهی مناسبی برای نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند تا بتوانند با شناخت علایق و توانایی‌های خود تصمیمی درست برای آینده شغلی خود اتخاذ کنند.




بیشتر بخوانید:


نگاه حمایتی و تقویتی دانشگاه آزاد اسلامی به مجموعه مدارس سما




وی با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی شعار امسال، دانشگاه‌ها بوده و باید آموزش و پرورش نیز بازوی کمکی دانشگاه‌ها در تحقق شعار اعلامی از سوی مقام معظم رهبری باشند، گفت: بستر عملیاتی شدن این شعار آماده است و با جدی گرفتن حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی که تحت حمایت دانشگاه‌ها هستند به‌طور قطع این شعار عملیاتی و منجر به ایجاد اشتغال می‌شود.


تحقق شعار سال با گذر از دانشگاه‌های نسل اول و دوم


زواری با بیان اینکه لازمه تحقق شعار سال، تثبیت و گذر از دانشگاه‌های نسل اول و دوم و قرارگرفتن در رده دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است، اظهار کرد: نقش اصلی دانشگاه‌های نسل اول، آمـوزش نیروی انسـانی بوده و این نسل از دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های آموزش‌محور بودند.


این مسئول ادامه داد: به مرور مأموریت اولیه‌ دانشگاه‌های نسل اول بـه سمت تحقیق و پژوهش هدایت و پژوهش، افزون بر وظیفه‌ سنتی آموزش به کارکردهای دانشگاه افزوده شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه در دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین، ایده به عمل تبدیل شده و خروجی پژوهش به تجاری‌سازی تبدیل می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها در این زمینه عملکرد چندان موفقی نداشته‌اند و در این زمینه نیازمند برنامه ریزی‌های اساسی هستیم.


وی با تأکید بر اینکه رسالت اصلی دانشگاه حل مشکلات و مسائل جامعه بوده و در این زمینه دانشجویان نقش بسزایی دارند، عنوان کرد: سال‌های اخیر و با ظهور آموزش مجازی، نسل ورودی به دانشگاه‌ها به‌خوبی پرورش داده نشد.


زواری حضوری شدن کلاس‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را مثبت ارزیابی و بر جبران عقب افتادگی دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با دارابودن امکانات متنوع آموزشی و پژوهشی و ظرفیت بی‌بدیل اعضای هیئت علمی با تمام توان در افزایش کیفیت آموزشی و ترمیم عقب افتادگی تحصیلی ناشی از کرونا، یاریگر آموزش و پرورش است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت تعامل دوطرفه و سازنده دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش گفت: ارتباط صحیح و کامل بین دانشگاه و مدارس، کلید اصلی رشد و پیشرفت جوانان و نوجوانان است.


تحقق شعار سال با گذر از دانشگاه‌های نسل اول و دوم


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز با قدردانی از احساس مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در برگزاری این همایش بیان کرد: معلمان و کادر آموزشی مدارس در دوران شیوع بیماری کرونا با تحمل سختی‌های فراوان اجازه ندادند روند آموزش و تحصیل دانش آموزان تعطیل شود که این کاری ماندگار است.


افشین سنایی با بیان اینکه محدودیت‌های دوران کرونا، سختی‌های فعالیت معلمان را افزایش داد، افزود: با تلاش‌ معلمان، فرآیندهای آموزشی در فضای مجازی به نحو مطلوب ادامه یافت؛ اما به هر ترتیب آموزش حضوری قابل مقایسه با آموزی مجازی نبوده و افت تحصیلی دانش‌آموزان نیز ناشی از همین موضوع است.


وی با بیان اینکه دوره متوسطه مهم‌ترین دوره آموزشی برای دانش‌آموزان است، عنوان کرد: هدایت تحصیلی در متوسطه اول زمینه انتخاب رشته دانش‌آموزان را فراهم کرده و متوسطه دوم هم از این جهت که ورود به بازار واقعی کار پس از این دوره انجام می‌شود و دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه‌ها و تحصیلات عالی آماده می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است.


سنایی با تأکید بر اینکه موفقیت آموزش و پرورش به تنهایی محقق نشده و در این زمینه نیازمند همراهی و همدلی تمام دستگاه‌ها هستیم، بیان کرد: امکانات و فضاهای وسیع آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مناسبی برای همکاری این نهاد با آموزش و پرورش مهیا می‌کند.


تحقق شعار سال با گذر از دانشگاه‌های نسل اول و دوم


انتهای پیام/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته