دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1401 - 12:22
حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد؛

لزوم ایجاد رشته‌های دانش‌بنیانی در دانشگاه آزاد ماکو

اشتغال؛ نیاز امروز فارغ‌التحصیلان امام جمعه ماکو بر ضرورت ایجاد رشته‌های دانش‌بنیانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو تأکید کرد.
کد خبر : 655313
هاشمی امام جمعه ماکو



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ماکو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو با حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ماکو دیدار و گفت‌وگو کرد.




بیشتر بخوانید:


لزوم تصویب رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بین‌المللی ماکو




امام جمعه ماکو در این دیدار گفت: باید ارتباط جوانان را با مسائل دینی تقویت کرده و به شبهات جوانان در مسائل دینی پاسخ دهیم.


هاشمی با تأکید بر تقویت استعداد افراد علاقه‌مند به موضوعات فرهنگی در جامعه بیان کرد: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی باید در همایش‌های فرهنگی حضور پررنگی داشته باشند.


وی با اشاره به مصوبه شورای اداری ماکو با موضوع شعار سال «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو خواست تا دبیری علمی این همایش را برعهده بگیرد.


امام جمعه ماکو با تأکید بر دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اشتغال‌آفرینی و دانش‌بنیان بیان کرد: باید پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق شعار سال باشد.


دانشجویان نقش محوری در دور زدن تحریم دشمنان دارند


هاشمی درباره ظرفیت منطقه آزاد ماکو تبیین کرد: دانشگاهیان می‌توانند نقش محوری در دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا و کشورهای اروپایی داشته باشند و شعار اخیر دولت چابک‌سازی است؛ اما در بین جوانان به‌خصوص قشر دانشجو این رویکرد وجود دارد که حتماً باید پشت میز باشد که این رویکرد با سیاست تولید منافات دارد.


امام جمعه ماکو با اشاره به ظرفیت علمی بالای ائمه معصومین علیهم‌السلام تشریح کرد: ائمه اطهار علیهم‌السلام به‌خصوص امام علی علیه‌السلام با توجه به جایگاه معنوی و اجتماعی در نخلستان‌ها کار و چاه‌های آب حفر می‌کردند؛ بنابراین باید علم را به سوی تولید سوق دهیم.


هاشمی با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز باید رشته‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود که زمینه‌ساز اشتغالزایی باشد؛ اما دانشجویان به‌دلیل نبود رشته‌های اشتغال‌زا جذب سایر رشته‌ها می‌شوند و بعد از فارغ‌التحصیلی شاهد بیکاری آنان در جامعه هستیم.


وی تأکید کرد: با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ باید تحول اساسی در رشته‌های دانشگاهی صورت گیرد و رشته‌های دانش‌بنیانی ایجاد شود و در صورت تقویت این رشته‌ها در ماکو جوانان بیکار نخواهند ماند و جذب بازار کار می‌شوند.


امام جمعه ماکو در ادامه توضیح داد: امتیاز رشته‌های دانش‌بنیان در مقایسه با سایر رشته‌ها آن است که رشته‌های دانش‌بنیان در اشتغال‌افزایی جوانان نفش بسزایی دارد.


هاشمی با تأکید بر اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید و اشتغال‌آفرینی تشریح کرد: برای اشتغال‌زایی جوانان نیاز به خط تولید و ایجاد کارخانه هستیم و با توجه به تحریم‌های ظالمانه، صاحبان مشاغل نمی‌توانند قطعات و وسایل مورد نیاز را از سایر کشورها وارد کنند.


وی گفت: بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با اتکا بر دانش جوانان به‌خصوص فشر فرهیخته نیاز تولیدکنندگان را رفع کنند.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته