دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1400 - 18:20
صدری‌مهر خبر داد؛

تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه دانشگاه آزاد

با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد، استان سمنان و واحد دانشگاهی شاهرود طرح‌های بزرگی رقم می‌خوردرئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد یک صندوق خطرپذیری بزرگ ۲۰۰ میلیارد تومانی قرار دارد که از این صندوق برای تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانشگاه استفاده می‌شود.
کد خبر : 647902
صدری مهر شاهرود

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شاهرود، سیدمحمدجواد صدری مهر با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: به منظور  ایجاد یک طرح بزرگ فناورانه نتایج خوبی بین پارک دانشگاه آزاد اسلامی، پارک استان سمنان و واحد دانشگاهی شاهرود حاصل شد؛ بنابراین با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد، استان سمنان و واحد دانشگاهی شاهرود طرح‌های بزرگی رقم می‌خورد.


وی افزود: این سه ضلع با همکاری هم قرار است درزمینهٔ های پژوهشی همکاری‌های مهمی را داشته باشند که در آینده نتایج خوب آن به سمع و نظر مردم خواهد رسید. پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد در زیست‌بوم فناوری حلقه آخر زنجیره تبدیل ایده به ثروت است و در این زنجیره شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی با عنوان مفهوم کلی به نام سرای نوآوری فعالیت دارند و حلقه آخر این  زنجیره پارک علم و فناوری است.


 صدری مهر بیان کرد: جایی که قرار است صنعتی سازی و تجاری‌سازی صورت بگیرد یعنی درواقع نمونه اولیه محصول یا خدمات باید در مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها یا مراکز تحقیقاتی ایجاد شده و از نقطه تی آر ال هفت بعد محصول وارد پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد می‌شود.


وی گفت: اکنون در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد یک صندوق خطرپذیری بزرگ ۲۰۰ میلیارد تومانی قرار دارد که از این صندوق برای تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های دانشگاه استفاده می‌شود.


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: فعلاً تفاهم‌های کلی با پارک استان درزمینهٔ فناوری‌های پزشکی و سلامت حاصل شد تا در آینده نزدیک روی جزئیات نیز تمرکز بیشتری شود تا نتایج خوبی برای شهرستان شاهرود رقم بخورد.


صدری مهر با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر در شاهرود مجموعه خوبی است و فعالیت‌های قابل قبولی داشته ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن این توانمندی‌ها به شبکه فناوری دانشگاه آزاد باهمت وعزمی که در دکترعلی بیکی رئیس این واحد دانشگاهی وجود دارد استارت برنامه‌های بزرگی در بهار ۱۴۰۱ در این واحد زده شود.


وی ویژگی‌های واحد شاهرود درزمینهٔ بهداشت و سلامت را شاخص‌ خواند و گفت: این دانشگاه بیش از هزار دانشجو درزمینهٔ رشته‌های مرتبط با سلامت دارد با اعضای هیئت‌علمی بسیار خوب در این زمینه و همین‌طور یک بیمارستان فعال که خدمات سلامت را به مردم ارائه می‌دهد و لذا این امکانات به‌علاوه سرمایه‌های انسانی دانشگاه، به‌علاوه شبکه دانشگاه و امکانات و درواقع فعالیت‌های تخصصی پارک علم و فناوری استان می‌تواند تبدیل به یک اتفاق بزرگ درزمینهٔ فناوری‌های پزشکی در کشور باشد که این سفر مقدمه‌ای است برای شروع همکاری‌هایی که انشاءلله در بهار ۱۴۰۱ ظهور و بروز می‌یابد.


در این دیدار اسمعیل علی بیکی رئیس واحد شاهرود با تشکر از همکاری‌های رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، حضور وی را نقطه قوتی برای ادامه راه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد شاهرود دانست و از همکاری با پارک استان سمنان نیز فرصتی برای رسیدن به اهداف علمی پژوهشی یادکرد. 


انتهای پیام/۴۱۱۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته