دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با آنا:

مجوزهای کسب‌وکار در یک درگاه واحد صادر شوند/ مشکلات مردم در هزارتوی ادارات برای کسب مجوز

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: در قالب برنامه مجلس مجوزها به دو دسته تائید محور و ثبت محور تقسیم می شوند. یک درگاه و سامانه ملی در قالب این اقدام مجلس ایجاد می‌شود و درخواست گرفتن مجوز در این سامانه واحد ثبت می‌شود.
کد خبر : 644355
کسب و کار

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد کلان و بودجه خبرگزاری آنا، درباره علت وجود مشکلات بر سر صدور مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: در راه صدور مجوزهای کسب‌وکار در کشور مردم و تولیدکنندگان با مشکلات متعددی مواجه هستند.


این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: چندین ارکان متفاوت در کشور متولی صدور مجوز کسب و کار هستند که باعث می‌شود مردم مجبور باشند در هزارتوی ادارات با مشکلات گرفتن مجوز درگیر باشند.


نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: برای رفع همین مشکلات بود که مجوز طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را تصویب کرد که در این مسیر خیلی کمک کننده است. بر این اساس مجوزها را به دو قسمت تقسیم کردیم.


میرتاج‌الدینی توضیح داد: در قالب برنامه مجلس مجوزها به دو دسته تائید محور و ثبت محور تقسیم می‌شوند. یک درگاه و سامانه ملی در قالب این اقدام مجلس ایجاد می‌شود و هر کس که درخواست گرفتن مجوز را داشته باشد در این سامانه واحد درخواست خود را ثبت می کند.


نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: وقتی فرد ثبت‌نام خود را انجام دهد مشخص می‌شود که مجوز درخواستی او ثبت‌محور است یا تأییدمحور. مجوزهای ثبت محور بعد از گذشت چند روز به طور خود به خود مجوزشان صادر می‌شود و اگر ارکانی در این مسیر سنگ اندازی داشته باشند با آنها برخورد می‌شود.


میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: مجوزهای تأییدمحور در رسته‌هایی مثل محیط زیست، دفاعی امنیتی و سلامت قرار دارند. البته برای این مجوزها هم زمان ۲۰ روز برای صدور مجوز و یا اعلام دلایل اینکه مجوز اعطا نمی‌شود مشخص شده است. اگر اعلام عدم موافقت یا موافقت در این بازه زمانی ۲۰ روز اعلام نشود مجوز کسب‌وکار فرد خود به خود صادر می‌شود.


نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: قانون مجلس کلیه مشکلات را بر طرف می‌کند. در دسته مجوزهای تائید محور ارگان‌ها باید ادله و مدارک برای عدم صدور مجوز را اعلام کنند و در غیر این صورت با آنها برخورد می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته