دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1394 - 12:25

انتقاد آمریکا از سفر دریایی رئیس‌جمهوری تایوان

یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری تایوان به جزیره ایتو آبا در دریای مورد اختلاف چین جنوبی انتقاد کرد.
کد خبر : 63924

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه گفت، سفر برنامه‌ریزی شده مایینگ جو، رئیس‌جمهوری تایوان به جزیره ایتو آبا در دریای مورد اختلاف چین جنوبی «بسیار غیرسودمند» است و هیچ کمکی به حل اختلافات بر سر این آبراه نخواهد کرد. جزیره ایتو ابا در اختیار دولت تایوان است.


دفتر ریاست جمهوری تایوان پیشتر اعلام کرده بود، رئیس‌جمهوری که در ماه می (اردیبهشت 1395) از قدرت کنار می‌رود، روز پنجشنبه به جزیره ایتو آبا پرواز می‌کند تا فرا رسیدن سال نوی چینی را به ساکنان این جزیره که عمدتا پرسنل گارد ساحلی تایوان و محققان محیط زیستی هستند، تبریک بگوید.


سفر یک روزه رئیس‌جمهوری مایینگ جو، در حالی انجام می‌شود که نگرانی‌های بین‌المللی از افزایش تنش‌ها در این آبراه افزایش یافته است. انتشار این خبر بلافاصله انتقاد انستیتوی آمریکایی در تایوان را برانگیخته است. این انستیتو، در غیاب روابط دیپلماتیک رسمی بین دو کشور، عملا سفارت آمریکا در تایپه محسوب می‌شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: دریای چین جنوبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته