دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1400 - 11:33
هفته پژوهش ۱۴۰۰(۹۷)/ در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

کلاهبرداری فیشینگ و شاکیانی که متهم می‌شوند!/ پکیج ژنراتور خورشیدی قابل حمل برای شارژ موبایل

مخترعان در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با ارائه محصولات فناوری توضیحاتی را درباره کاربرد این محصولات ارائه کردند.
کد خبر : 629567
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار



گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ به‌مناسبت هفته پژوهش بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا و اختراعات و محصولات منتخب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ارائه شد.




بیشتر بخوانید:


ارائه ۴ محصول فناور واحد بجنورد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی




مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در این‌باره به خبرنگار آنا گفت: محصولات ارائه شده در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار از آثار برگزیده مسابقه «دستاوردهای اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان» انتخاب شده و در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی جای گرفته بود.


کلاهبرداری فیشینگ و شاکیانی که متهم می‌شوند!/ پکیج ژنراتور خورشیدی قابل حمل برای شارژ موبایل


علی جوانمرد با اشاره به حضور پررنگ باشگاه اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار عنوان کرد: برخی دیگر از اختراعات باشگاه تخصصی برق شامل دستگاه مصرف فرآورده‌های دارویی با قابلیت ضبط صدا و کنترل تله سوییچ، دوربین نظارتی هوشمند بر بستر شبکه، سیستم نظارت و خطایابی نیروگاه خورشیدی مبتنی بر Fpga در این نمایشگاه به نمایش درآمد.


یکی از اعضای باشگاه تخصصی برق قدرت هم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: باشگاه تخصصی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در بیستمین و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور حضور فعالانه‌ای داشت و توانست محصولات جدید و به‌روزی را ارائه کند.


کلاهبرداری فیشینگ و شاکیانی که متهم می‌شوند!/ پکیج ژنراتور خورشیدی قابل حمل برای شارژ موبایل


حسن یزدانی افزود: پکیج ژنراتور خورشیدی وسیله‌ای کاربردی برای تأمین برق ضروری روشنایی و شارژ موبایل به صورت قابل حمل و سیار بوده که برای عشایر، زنبورداران، کشاورزان، گردشگران و ... بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه است.


عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تأکید کرد: باشگاه‌های تخصصی می‌توانند به نخبگان و دانشجویان جوان کمک کنند و در نهایت کسب‌وکارهایی ایجاد شود که به کارآفرینی دانشجویان و نخبگان کشور کمک کند.


عامل اصلی فیشینگ ناآگاهی کاربران است


مخترع طرح ضد فیشینگ درگاه پرداخت اینترنتی هم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در ساری بیان کرد: درگاه‌های پرداخت اینترنتی حوزه در کشور و خارج از کشور که آمار فیشینگ بسیار بالا و هزینه‌های میلیون دلاری برای تأمین امنیت در درگاه پرداخت دارد نتوانسته این مشکل جدی را رفع کند و در حال حاضر امنیت تراکنش‌ها با استفاده از رمز پویا یکبار مصرف One Time Password یا OTP و پارامتر دیگری مانند CVV۲ ایجاد می‌شود، بنابراین امنیت آن به مشکل می‌خورد.


محمدرضا نجاتی تبیین کرد: در روش فعلی فرد قربانی با حضور در درگاه پرداخت اینترنتی جعلی بدون مطلع بودن از URL دقیق سایت با وارد کردن اطلاعات حاوی کارت و رمز پویای خود در آن صفحه جعلی اطلاعات خود را در اختیار هکر قرار خواهد داد و هکر در آن واحد با متصل بودن در درگاه پرداختی، خرید خود را انجام خواهد داد و به همین راحتی عملیات فیشینگ صورت خواهد گرفت.


مخترع طرح ضد فیشینگ درگاه پرداخت اینترنتی افزود: سوءاستفاده‌کنندگان با استفاده از اطلاعات به دست آمده از کارت‌ها، پول را در حساب‌ مشتریان می‌چرخانند و موجب می‌شوند قربانیان خود متهم هم باشند. براساس آمار اعلام شده از سوی پلیس فتا، کلاهبرداری فیشینگ و سرقت اطلاعات کارت بانکی برای برداشت غیرمجاز بخش مهمی از کلاهبرداری‌های سایبری در ایران را به خود اختصاص داده، تا جایی که موضوع فیشینگ به یکی از مشکلات بزرگ و بحرانی برای صنعت پرداخت و بانکی ایران تبدیل شده است و هر روز این دسته از کلاهبرداری‌ها در حال افزایش است.


نجاتی مطرح کرد: از سوی دیگر ناآگاهی کاربران را می‌توان به‌عنوان عامل اصلی فیشینگ تلقی کرد؛ در این طرح جدید فرد می‌تواند با اطمینان کامل بدون دغدغه و بدون آنکه اطلاعات کارت یا رمز پویای خود را در اختیار هکرها قرار دهد مبلغ را پرداخت کند و این روش اجرایی در آینده مشکل بزرگ این حوزه را رفع خواهد کرد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته