دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1394 - 08:44

یک مرکز اسرائیلی: راه شکست ایران از شکست بشار اسد می‌گذرد

مرکز پژوهش‌های امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو در گزارش سال جاری خود، راهکارهایی برای ضربه زدن به ایران و تضعیف و سرنگونی دولت سوریه ارائه کرد و آن را به سود منافع اسرائیل دانست.
کد خبر : 62901

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت روزنامه رای‌الیوم، مرکز پژوهش‌های امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو در گزارش راهبردی سال 2016 خود سرنگون کردن نظام بشار اسد را به‌ عنوان یکی از منافع آشکار اسرائیل توصیف و اعلام کرد که تل‌آویو برای تحقق این هدف باید با آمریکا، اروپا، ترکیه و عربستان همکاری کند.


به‌ باور تحلیگران این مرکز پژوهشی اسرائیل، سوریه تنها مسیر برقراری ارتباط با ایران در جهان عرب است و ایران با واسطه همین کشور، با حزب‌الله ارتباط دارد و گروه‌های فلسطینی تندرو را تقویت می‌کند.


در این گزارش با بیان اینکه تضعیف نظام سوریه و سرنگون کردن بشار اسد یکی از منافع آشکار اسرائیل است، تصریح شده است که تنها به این‌وسیله می‌توان به‌شدت به ایران و حزب‌الله ضربه زد.


همچنین در گزارش این مرکز اسرائیلی آمده است: «اسرائیل برای دستیابی به اهداف خود باید به‌وسیله همکاری با هم‌پیمان خود، یعنی آمریکا و نیز کشورهای اروپایی، ترکیه و عربستان سعودی به‌دنبال ابزارهای جدید، ابتکاری و فعال‌تر باشد.»


مرکز پژوهش‌های امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو مدعی شده است: «موضوع هسته‌ای ایران تهدید پنهانی برای اسرائیل است؛ بنابراین تل‌آویو باید تلاش کند تا از مسلح شدن این نظام افراطی که خواهان از بین بردن اسرائیل با سلاح هسته‌ای است، جلوگیری کند.»


این گزارش می‌افزاید: «اسرائیل باید به موازات برنامه هسته‌ای ایران، توافق‌هایی با آمریکا منعقد کند که هردو طرف بتوانند در این‌باره با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. همچنین اسرائیل که در توافق هسته‌ای ایران و آمریکا هیچ نقشی ندارد بهتر است درباره بسیاری از موضوعات مهم با واشنگتن به توافق دست یابد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته