دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آبان 1400 - 10:23
قاسمی‌پیربلوطی مطرح کرد؛

گام دیگر دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس در ارتباط با صنعت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت گفت: توافق‌نامه‌ای بین یک شرکت خودروسازی با این واحد دانشگاهی در راستای الحاق دانشکده‌های مهارتی و کارآفرینی به امضا خواهد رسید.
کد خبر : 621786
عبدالله قاسمی پیربلوطی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرقدس، عبدالله قاسمی‌پیربلوطی در دیدار با مسئولان شرکت قالب‌سازی سایپا گفت: توافق‌نامه‌ای بین شرکت خودروسازی سایپا با دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در راستای الحاق دانشکده‌های مهارتی و کارآفرینی به امضا خواهد رسید که می‌تواند شرایط موجود را تغییر دهد.


وی چشم‌انداز این توافق‌نامه را مثبت ارزیابی و افزود: مطالعاتی در این زمینه صورت خواهد گرفت و امیدوارم با همکاری مدیران و استادان در آینده نزدیک شاهد اتفاقات مثبتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و صنایع خودروسازی سایپا باشیم. امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی طرفین برای رشته‌های دایر، تقویت و رشته‌هایی که ایجاد می‌شود در اختیار دانشکده مهارت و کارآفرینی یا واحد دانشگاهی قرار داده خواهد شد.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت گفت: با توجه به فراوانی مجموعه‌های شرکت سایپا، تفاهم‌نامه می‌تواند جدا از مسائل علمی، فنی و تخصصی در زیرساخت‌های خوب مانند سالن کنفرانس، پذیرایی و مجتمع ورزشی مدرن و پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد و طرفین از امکانات رفاهی هر دو مجموعه استفاده کنند.


قاسمی‌پیربلوطی ادامه داد: مجتمع‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی بسیار خوبی در اختیار هر دو مجموعه است که می‌توان همکاری‌های مشترکی را برنامه‌ریزی کرد. یکی از خوبی‌های این تعامل این بوده که فقط واحد شهرقدس روی موضوع صنایع خودرو کار نمی‌کند؛ بلکه تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به موضوعات پایان‌نامه‌ها و این عنوان‌های تحقیقاتی دسترسی دارند. مزیت بعدی اینکه استادان و محققان هر دو مجموعه که روی موضوع حل مسئله کار تحقیقاتی می‌کند و نخبگانی که این موضوع را انتخاب می‌کنند، کاملاً از روی سامانه قابل‌بررسی و شناسایی است.(بیشتر بخوانید)


وی عنوان کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ورود به مهارت‌افزایی، حل مسائل تحقیقاتی و رفع چالش‌ها در حوزه‌های صنایع با بهره‌گیری از توانمندی‌های استادان و دانشجویان محقق و هسته‌های مرکز فناوری و نوآوری است. این واحد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوب مانند مدرسه اشتغال، مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت، مرکز فناوری و نوآوری، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان می‌تواند با مجموعه سایپا تعامل خوبی داشته باشد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/4062/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته