«فیاضی» میخواهد پرونده سند «۲۰۳۰» در آموزش و پرورش را ببندد
به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، زهره الهیان در جلسه علنی امروز (سهشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: امروز در حال بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی یکی از مهمترین و استراتژیکترین وزارتخانهها هستیم و باید نگاه آیندهنگرانه به این وزارتخانه داشته باشیم.
وی ادامه داد: پیشرفت انسانمدار جامعه به مدیریت در وزارت آموزش و پرورش بستگی دارد و وزیر آموزش و پرورش باید فردی کارآمد، کارشناس، کلاننگر، پاکدست، ضد فساد، انقلابی و جهادی باشد که فیاضی این ویژگیها را دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: فیاضی تفکر راهبردی و نگاه جدیدی به وزارت آموزش و پرورش دارد و باید به وی فرصت دهیم تا بتواند در این وزارتخانه فعالیت کرده و تحول ایجاد کند. گذاشتن افراد تکراری در وزارت آموزش و پرورش باعث استمرار وضع موجود میشود.
الهیان تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش با بحرانهای متعددی روبروست که فیاضی سوابق خوبی دارد و میتواند این بحرانها را حل کند. متأسفانه در فضای مجازی به صورت غیرمنصفانه درباره فیاضی قضاوت شد و بحث برادر داماد را مطرح کردند درحالیکه برادر فیاضی شهید است اما وی هیچگاه نخواست از نام برادر شهیدش استفاده کند.
وی اظهار داشت: فیاضی برای اجرای سند تحول بنیادین برنامه دارد و معتقد است که باید لوایحی جهت اجرای این سند به مجلس ارائه شود که این مسئله به معنای ختم اجرای سند ۲۰۳۰ است و وی برنامه جدی دارد که پرونده سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش را ببندد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مهمترین بحران آموزش و پرورش، بحران هویت است و مهمترین چالش ما در حوزه تعلیم و تربیت است. ما میبینیم که در دوران تحصیلی درباره ارزشها و هویت ایرانی ـ اسلامی آنطور که باید و شاید آموزشی به دانشآموزان داده نمیشود و به همین دلیل نوجوانان ما توسط فضای مجازی مسموم هدایت میشوند.
الهیان ادامه داد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای فضای مجازی هم برنامه دارد و برنامههایی در جهت ارائه اینترنت و سیمکارت پاک به دانشآموزان دارد.
وی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول بنیادین برنامه دارد و برنامه جدی برای ارتقای سلامت دانشآموزان و همچنین عدالت آموزشی ارائه داده است.
انتهای پیام/
انتهای پیام/