وزیر آموزش و پرورش برای وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان برنامه داشته باشد
به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: نکاتی که در مخالفت با آقای فیاضی مطرح میکنم، قطعاً از باب مخالفت با آقای رئیسی، دولت یا جریان انقلابی نیست، کما اینکه ما با افتخار پشت سر رئیسجمهور که فردی انقلابی و ولایی و مورد اعتماد مردم است، ایستادهایم، اما در این شرایط انتخاب اصلح برای مهمترین دستگاه کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم ادامه داد: نمایندگان در روز رأی اعتماد به کابینه به همه گزینهها به غیر از وزیر آموزش و پرورش رأی اعتماد دادند، چرا که این وزیر برای بیش از ۴۰ درصد جمعیت کشور فعالیت میکند؛ بنابراین وزارت آموزش و پرورش تأثیرگذارترین دستگاه بر آینده تربیتی و فرهنگی کشوری بوده که نظام و انقلاب آن ریشه فرهنگی دارد، ضمن اینکه این وزیر باید تحولی در مبانی زیربنایی این وزارتخانه ایجاد کند، همچنین با مجلس به عنوان مهمترین نهاد قانونگذاری و نظارت همراه شود، نه اینکه گزینه پیشنهادی این وزارتخانه در لابیها و پارکها انتخاب شود.
وحیدی تصریح کرد: اگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارشی در مخالفت با آقای فیاضی قرائت کرد، در نتیجه اخذ استعلامات و با نگاه دقیق به مدارک تحصیلی وی بوده است، چرا که ما مدیری میخواهیم که در دستگاه عظیم آموزش و پرورش تحول ایجاد کند، ضمن اینکه در شرایطی که یک مدیر مدرسه باید از سابقه ۵ ساله معاونت در مدارس برخوردار باشد، چطور وزیر پیشنهادی این وزارتخانه میتواند غیر از جنس این خانواده باشد؟!
وی یادآور شد: در فضای مجازی و رسانهها بیش از ۲۰ ابهام نسبت به آقای فیاضی مطرح شده که باید توسط وی پاسخ داده شود و از جامعه ابهامزدایی شود تا در مجلس به یک تصمیم منطقی برسیم.
این نماینده مجلس ادامه داد: وزرا چرا در سایر جلسات مجلس که به امور مهمی همچون بودجهنویسی، حمایت از مردم در شرایط سخت کرونا، مشکلات فرهنگیان و رتبهبندی آنها میپردازیم، حضور ندارند؟
وحیدی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چرا برای عدم وجود نظام شایستهسالاری در این وزارتخانه و انتخاب مدیران استانهای این مجموعه با جریان فشار برنامهای ندارد، ضمن اینکه نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین مهمترین مطالبه برای اجرای کیفیت بخشی به نظام آموزشی کشور است که وزیر آموزش و پرورش باید برای آنها برنامه عملیاتی داشته باشد.
وی افزود: در برنامههای بالادستی برای این وزارتخانه مفاهیم اصلی آمده که وزیر آن باید توانایی تبدیل آنها به قدرت ایجاد برنامه عملیاتی را داشته باشد.
این نماینده مجلس به چالشهای عدیده در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نگاه به نیروی انسانی در شرایطی که این وزارتخانه با کمبود ۲۰۰ هزار نیرو مواجه است، توجه به نظام رتبهبندی معلمان که اجرای آن در دولت و مجلس به یک چالش تبدیل شده است و وضعیت بلاتکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان که معلمان هر ماهه مبالغی را به آن واریز میکنند و به رغم ردیف بودجهای که برای سال ۱۴۰۰ برای آن تعیین شد، اما بعد از گذشت ۸ ماه این وزارتخانه گزارشی در این رابطه ارائه نداده است، از جمله مواردی است که وزیر پیشنهادی باید برای آنها برنامه عملیاتی داشته باشد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/