دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1400 - 09:00
زاهدی اصل در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد:

کیفیت آموزش باید در مراکز علمی کشور اصلاح شود/ لزوم بازنگری روند فعالیت آموزشی پردیس‌های دانشگاهی

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه شاهد افزایش گسترده پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی هستیم، گفت: کیفیت آموزش‌ در پردیس‌های دانشگاهی و روند فعالیتشان نیازمند بازنگری است.
کد خبر : 611251
زاهدی اصل



محمد زاهدی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره کیفیت ارائه آموزش‌ها در مراکز و موسات علمی تحت عنوان پردیس‌های دانشگاهی گفت: پردیس‌های دانشگاهی در بین موسسات و مراکز علمی کشور چندان کارآمد عمل نکرده و باید در نحوه فعالیت این مراکز بازنگری شود.


وی افزود: اغلب این مراکز شهریه‌های گزاف از دانشجویان اخذ و مدرک دانشگاهی به آنها ارائه می‌دهد و این روند کیفیت آموزش را زیر سوال برده است. برای مثال فرد با اخذ مدرک دکتری باید از علم و آگاهی مناسب برخوردار باشد، اما در بین فارغ‌التحصیلان پردیس‌ها بار علمی مناسب مشاهده نمی‌شود و مسئولان در آموزش عالی فقط اعداد و ارقام در جذب دانشجو را مطرح و کیفیت آن مورد توجه قرار نگرفته است.


این استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه شاهد افزایش حجم افسارگسیخته پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور و گسترش بی‌ضابطه پردیس‌ها هستیم، تاکید کرد: مراکز علمی و دانشگاه‌ها از مشکلات متعدد برخوردارند و انتظار می‌رود تا تصمیم گیران درباره کیفیت آموزش، حجم پذیرش دانشجو و ... بازنگری و تصمیم‌گیری کنند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته